IKT-Norge og Oslo EdTech Cluster – nye kompetansepartnere til lærerkonferansen SETT

På kort tid har SETT, Skandinavias største fagkonferanse og messe innen moderne og innovativ læring, blitt en stor suksess i Sverige. Nå etableres SETT i Norge i samarbeid med Utdanningsforbundet.

SETT ønsker å bidra til inspirasjon, økt nysgjerrighet og kunnskap rundt hvordan vi kan finne nye måter å jobbe mot høyere måloppnåelse på alle nivåer i skolen.

IKT-Norges Edtech Forum og Oslo Edtech Cluster er med som kompetansepartnere i SETT Norge.
Heidi Austlid, administrerende direktør i IKT-Norge, sier:

– Norsk edtech-næring er i sterk vekst, og det siste året har vi sett en stor tilstrømming av selskaper. Brukertallene skyter i været, i fjor var vi 40 millioner brukere og 40 selskaper. Nå er vi over 140 millioner brukere og over 60 selskaper. Det er viktig å samarbeide for å skape gode kompetanse- og markedsarenaer her hjemme, og vi mener SETT kan være en god slik arena.

– Vi ser fram til et godt samarbeid, og vi er glade for at vi sammen med IKT-Norge og Oslo EdTech Cluster kan vise en innovativ og spennende bredde i utstillingen, sier Lina Hann, prosjektleder SETT.

S ETT arrangeres den 28.–29. november 2016 på Norges Varemesse på Lillestr ø m.   Konferansen arrangeres av Easyfairs og Rektorsakademien Utveckling (RAU) i samarbeid med Utdanningsforbundet.  Mer info finner du her www.settdagene .no

For mer informasjon kontakt:
Lina Hann, prosjektleder, SETT,
lina.hann@easyfairs.com +46 8 506 650 02
Hege Tollerud, CEO,  Oslo EdTech Cluster +47 920 30 968
Frida Monsen, Innovative Learning Manager, frida@rautveckling.se   +46 70-769 65 75
Ann Britt K Berlin, Utdanningsforbundet, Ann.Britt.Berlin@utdanningsforbundet.no +47 24 14 20 74

Om Artexis Easyfairs
Easyfairs er en del av Europas st
ø rste messeselskap Artexis Easyfairs Group og arrangerer et 50-talls egne messer hvert å r i Sverige. Artexis driver to av landets mest moderne messeanlegg – Kistamä ssan og Malm ömässan. Les mer på www.artexiseasyfairs.com

Om Rektorsakademien Utveckling
RAU, Rektorsakademien Utveckling, er basert i Stockholm og driver med utviklingsprosjekter, lederutvikling, kreativitetsutvikling, omverdensovervåkning og opinionsdannelse innenfor rammene for svensk skole, arbeidsliv og framtid. Vår idé er å bidra til at skoler og bedrifter utvikles i takt med samfunnsutviklingen og samtiden. RAU ble grunnlagt i 2011 av Fredrik Svensson og har siden starten rukket å starte en rekke viktige utviklingsprosjekter. Les mer om RAU og øvrige prosjekter .

Om Utdanningsforbundet
Utdanningsforbundet er den største arbeidstakerorganisasjonen for fagfolk i skole og barnehage. Vi kjemper for unges rett til en god utdanning. Vi jobber aktivt for at lærere og ledere i barnehage, grunnskole, videregående, høyskoler og universiteter skal ha gode lønns- og arbeidsvilkår. Les mer på www.utdanningsforbundet.no

Tags:

Visit the future Artexis Easyfairs enables professional and private communities to “visit the future” at must-attend events that anticipate their needs and present solutions in the ideal format. Through Easyfairs, the Group currently organises 125 events in 17 countries (Algeria, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Emirates, Finland, Germany, the Netherlands, Norway, Portugal, Singapore, Russia, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom). In the NORDIC region, the Group includes Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sportfiskemässan, Talous and VVS-mässan. And through Artexis, the Group manages eight events venues in the Benelux and Nordic regions (Ghent, Antwerp, 2 venues in Namur, Mechelen, Mons, Stockholm (Kistamässan) and Malmö (Malmömässan). For its financial year 2015-2016 the Group employs more than 435 people and expects to generate revenues in excess of €115 million. Artexis Easyfairs strives to be the most adaptable, agile and effective player in our industry by employing committed individuals, deploying the best marketing and technology tools, and developing strong brands. Visit the future with Artexis Easyfairs. For more information, visit our website www.artexiseasyfairs.com