IKT-Norge og Oslo EdTech Cluster – nye kompetansepartnere til lærerkonferansen SETT

På kort tid har SETT, Skandinavias største fagkonferanse og messe innen moderne og innovativ læring, blitt en stor suksess i Sverige. Nå etableres SETT i Norge i samarbeid med Utdanningsforbundet.

SETT ønsker å bidra til inspirasjon, økt nysgjerrighet og kunnskap rundt hvordan vi kan finne nye måter å jobbe mot høyere måloppnåelse på alle nivåer i skolen.

IKT-Norges Edtech Forum og Oslo Edtech Cluster er med som kompetansepartnere i SETT Norge.
Heidi Austlid, administrerende direktør i IKT-Norge, sier:

– Norsk edtech-næring er i sterk vekst, og det siste året har vi sett en stor tilstrømming av selskaper. Brukertallene skyter i været, i fjor var vi 40 millioner brukere og 40 selskaper. Nå er vi over 140 millioner brukere og over 60 selskaper. Det er viktig å samarbeide for å skape gode kompetanse- og markedsarenaer her hjemme, og vi mener SETT kan være en god slik arena.

– Vi ser fram til et godt samarbeid, og vi er glade for at vi sammen med IKT-Norge og Oslo EdTech Cluster kan vise en innovativ og spennende bredde i utstillingen, sier Lina Hann, prosjektleder SETT.

SETT arrangeres den 28.–29. november 2016 på Norges Varemesse på Lillestrøm.  Konferansen arrangeres av Easyfairs og Rektorsakademien Utveckling (RAU) i samarbeid med Utdanningsforbundet.  Mer info finner du her www.settdagene.no

For mer informasjon kontakt:
Lina Hann, prosjektleder, SETT,
lina.hann@easyfairs.com +46 8 506 650 02
Hege Tollerud, CEO, Oslo EdTech Cluster +47 920 30 968
Frida Monsen, Innovative Learning Manager, frida@rautveckling.se  +46 70-769 65 75
Ann Britt K Berlin, Utdanningsforbundet, Ann.Britt.Berlin@utdanningsforbundet.no +47 24 14 20 74

Om Artexis Easyfairs
Easyfairs er en del av Europas st
ørste messeselskap Artexis Easyfairs Group og arrangerer et 50-talls egne messer hvert år i Sverige. Artexis driver to av landets mest moderne messeanlegg – Kistamässan og Malmömässan. Les mer på www.artexiseasyfairs.com

Om Rektorsakademien Utveckling
RAU, Rektorsakademien Utveckling, er basert i Stockholm og driver med utviklingsprosjekter, lederutvikling, kreativitetsutvikling, omverdensovervåkning og opinionsdannelse innenfor rammene for svensk skole, arbeidsliv og framtid. Vår idé er å bidra til at skoler og bedrifter utvikles i takt med samfunnsutviklingen og samtiden. RAU ble grunnlagt i 2011 av Fredrik Svensson og har siden starten rukket å starte en rekke viktige utviklingsprosjekter. Les mer om RAU og øvrige prosjekter.

Om Utdanningsforbundet
Utdanningsforbundet er den største arbeidstakerorganisasjonen for fagfolk i skole og barnehage. Vi kjemper for unges rett til en god utdanning. Vi jobber aktivt for at lærere og ledere i barnehage, grunnskole, videregående, høyskoler og universiteter skal ha gode lønns- og arbeidsvilkår. Les mer på www.utdanningsforbundet.no

Tags: