Suksesskonferansen SETT lanseres i Norge

På kort tid har SETT, Skandinavias største fagkonferanse innen moderne og innovativ læring, blitt en stor suksess i Sverige. Nå etableres den i Norge. Den retter seg mot lærere og skoleledere på alle nivåer.

SETT står  for ”Scandinavian Educational Technology Transformation”. Siden starten i Stockholm i 2012 har SETT vokst hvert år og fått flere og flere fornøyde deltagere. Her er Sveriges Lärarförbund medarrangør. Nå lanseres SETT i Norge på Norges Varemesse i november 2016. Konferansen arrangeres av Easyfairs og Rektorsakademien Utveckling (RAU) i samarbeid med Utdanningsforbundet.

– Det er viktig for Utdanningsforbundet å være med og skape faglige møteplasser for lærere og skoleledere som er opptatt av å ta i bruk, og dele erfaringer med bruk ny teknologi i utdanningen, sier sekretariatssjef I Utdanningsforbundet, Lars Erik Wærstad.

Konferansen ønsker å skape en arena for å løfte fram det fremste som skjer i skolen innen både digitale og andre verktøy for læring og utvikling. Målet er å inspirere, motivere og lære av hverandres praksis og bidra til erfaringsutveksling. Konferansen har som mål å presentere det beste fra moderne og innovativ undervisning og skoleledelse.

– SETT skal presentere det mest interessante og nyskapende som skjer i Norge og Skandinavia for tiden innen moderne og innovativ læring. Vi gleder oss veldig til lanseringen av konferansen i Norge, sier konferanseansvarlig Jannie Jeppesen fra RaU.

SETT arrangeres den 28.–29. november 2016 på Norges Varemesse på Lillestrøm.

For mer informasjon kontakt:
Lina Hann, prosjektleder, SETT, lina.hann@easyfairs.com +46 8 506 650 02
Jannie Jeppesen, Creative Strategies/fungerende adm. dir. RAU, jannie@rautveckling.se +46 70 224 48 65
Ann Britt K Berlin, Utdanningsforbundet, Ann.Britt.Berlin@utdanningsforbundet.no +47 24 14 20 74

www.settdagene.no

Om Artexis Easyfairs
Easyfairs er en del av Europas største messeselskap Artexis Easyfairs Group og arrangerer et 50-talls egne messer hvert år i Sverige. Artexis driver to av landets mest moderne messeanlegg – Kistamässan og Malmömässan. Les mer på www.artexiseasyfairs.com

Om Rektorsakademien Utveckling
RAU, Rektorsakademien Utveckling, er basert i Stockholm og driver med utviklingsprosjekter, lederutvikling, kreativitetsutvikling, omverdensovervåkning og opinionsdannelse innenfor rammene for svensk skole, arbeidsliv og framtid. Vår idé er å bidra til at skoler og bedrifter utvikles i takt med samfunnsutviklingen og samtiden. RAU ble grunnlagt i 2011 av Fredrik Svensson og har siden starten rukket å starte en rekke viktige utviklingsprosjekter. Les mer om RAU og øvrige prosjekter.

Utdanningsforbundet
Utdanningsforbundet er Norges største fagforening  for ansatte i skole og barnehage med over 166.000 medlemmer fra hele utdanningsfeltet. Vi jobber aktivt for at alle medlemmer, lærere og ledere i barnehage, grunnskole, videregående opplæring, høyskoler og universiteter, skal ha gode lønns- og arbeidsvilkår, og få gode muligheter til faglig utvikling og oppdatering. Les mer på www.utdanningsforbundet.no

Sitater

Det er viktig for Utdanningsforbundet å være med og skape faglige møteplasser for lærere og skoleledere som er opptatt av å ta i bruk, og dele erfaringer med bruk ny teknologi i utdanningen.
Lars Erik Wærstad, sekretariatssjef I Utdanningsforbundet
SETT skal presentere det mest interessante og nyskapende som skjer i Norge og Skandinavia for tiden innen moderne og innovativ læring. Vi gleder oss veldig til lanseringen av konferansen i Norge.
Jannie Jeppesen, konferanseansvarlig i RaU