• KliKKi/

Edita kjøper opp Klikki, et ledende selskap innen digital markedsføring i Norden

Report this content

Edita-konsernets målsetning er å hjelpe kundene sine i å kommunisere bedre. Klikki, som er blant Nordens ledende selskaper innen digital markedsføring, utvider konsernets tilbud på online-kommunikasjonstjenester betydelig. Edita kjøpte 86 prosent av Klikkis aksjer.

Kjøpet av Klikki styrker Editas strategiske portefølje på kommunikasjonsselskaper. Editas strategi er å eie og utvikle voksende bedrifter i kommunikasjonsbransjen. Klikki utvider Edita-konsernets tilbud på kommunikasjonstjenester i søkemaskinmakedsføring (SEM) og -optimalisering (SEO), displayreklame, utnyttelse av sosial media i markedsføringen samt tjenester innen nettanalyse.

”Vi satser på utviklingen av Edita-konsernet i voksende områder innen kommunikasjon med lovende framtidsutsikter. Sett fra kundene våres synsvinkel utfyller Klikkis spesialkompetanse konsernets tilbud på tjenester akkurat på den rette måten. Online-kommunikasjon er de områdene som utvikler seg raskest innen kommunikasjonsvirksomhet, og Klikki er en av de bedriftene som vokser raskest i Norden i sin bransje", sier Edita Oys daglige leder Timo Lepistö.

”Vi fortsetter ivrig med utviklingen av Klikki som en del av Nordens ledende kommunikasjonskonsern. Som Editas konsernselskap har vi mulighet til å utvide tilbudet vårt av tjenester og gi kundene våre enda bedre støtte i å lykkes i den digitale markedsføringens kompliserte verden”, sier Mattias Falkendal, daglig leder i Klikkicom og grunnaksjonær for selskapet.

I årene 2010 og 2011 ble Klikki regnet for å være et av teknologiselskapene som vokser raskest i EMEA (Europa, Midt-Østen og Afrika) Deloitte Technology Fast 500-programmet.

Klikki opererer i Finland, Sverige, Danmark og Norge. Selskapet har 60 ansatte og en omsetning på 20 millioner euro. Klikkis tjenester er delt inn i fire områder: Klikki Search – søkemaskinreklame (SEM) og -optimalisering (SEO), Klikki Display – utviklede kjøps- og fokuseringstjenester innen displayreklame, Klikki Social – merke- og virksomhetsorienterte tjenester ved hjelp av sosial media samt Klikki Analytics – webanalyse, konverteringsoptimalisering og integrert rapportering.

Mer informasjon:

Timo Lepistö, daglig leder, Edita Oyj, timo.lepisto@edita.fi, tlf. +358 408 602 355, www.edita.fi

Mattias Falkendal, daglig leder, Klikkicom Oy, mattias.falkendal@klikki.com, tlf. +46 706 530 698, www.klikki.com

Ansvarsfull kommunikasjon i hverdagen

Edita er Nordens ledende kommunikasjonskonsern, som består av morselskapet Edita Oyj samt finske og svenske datterselskap fra forskjellige områder i kommunikasjonsbransjen. Målsetningen vår er å hjelpe kundene våre i å oppnå en mer effektiv og ansvarsfull kommunikasjon. Edita-konsernet har omtrent 800 profesjonelle spesialister ansatt i Finland, Sverige, Ukraina og India.

Tags: