Mari Thjømøe ny finansdirektør i KLP Forsikring

KLP Forsikring Oslo, 31. august 2005 Mari Thjømøe ny finansdirektør i KLP Forsikring Mari Thjømøe kommer fra stillingen som direktør for investor relations (IR) i Statoil ASA hvor hun har vært siden 2000. Hun har sittet i ledergruppen for økonomi- og finans i Statoil ASA. Hun arbeidet med forberedelsene til Statoils børsnotering i 2001 og hadde deretter ansvaret for å bygge opp IR funksjonen i selskapet. Thjømøe er siviløkonom fra BI 1987 og autorisert finansanalytiker fra Norges Handelshøyskole. Hun har i tillegg master kurs i strategisk ledelse fra Handelshøyskolen BI. Før hun kom til Statoil jobbet hun 12 år i Norsk Hydro ASA, hvorav de fem siste årene som seksjonssjef med ansvar for Investor Relations. Hun tiltrer som ny finansdirektør i KLP Forsikring og går inn i selskapets konsernledelse 14. november 2005. For ytterligere informasjon kontakt: kommunikasjonsdirektør i KLP Forsikring Ole Jacob Frich, 22 03 78 96 / 90 91 55 23 eller e-post: ole.jacob.frich@klp.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=125948&fn=wkr0001.pdf