Konftel inngår avtale med ny distributør i Norge

Konftel, med hovedkontor i Umeå, er Nordens største produsent av konferanse- og høyttalertelefoner. Og nå er produktutvalget ytterligere utvidet med videoløsninger. For ytterligere å styrke tilstedeværelsen i Norge, har Konftel inngått en avtale med PeBeCom AS som har hovedkontor i Oslo.

– PeBeCom er en veletablert og erfaren distributør i Norge, og det er med stor glede vi innleder et langsiktig samarbeid, sier Jörgen Rönnqvist, Area Sales Manager Nordic hos Konftel.

- Vi søker stadig etter nye partnere/leverandører som passer inn i vårt sortiment innen de beste kommunikasjonsløsninger sier Rune Bjåland, salesmanager hos PeBeCom AS. Vi stiller store krav til produkter/løsninger som vi gjennom vår forhandlerkanal skal presentere god lydopplevelse til sluttkundemarkedet, så vi er både stolte og glade over at vi nå har fått til dette samarbeidet med Konftel. Vi vet at deres konferansetelefoner er av høy kvalitet, og fram for alt har de hybride løsningerne allerede blitt tatt godt i mot ute hos våre partnere og sluttkunder.

Medarbeidernes tilpasningsdyktighet til teknologi på én og samme arbeidsplass varierer. Noen er raske til å tilpasse seg ny teknologi og nye tjenester, mens andre trives best med det de er vant til og som føles trygt og sikkert. Konftel har tatt opp denne utfordringen med en rekke populære konferansetelefoner som håndterer både PC-basert samarbeid og oppringte konferansesamtaler.

– Våre hybridtelefoner har både USB-tilkobling for bærbar PC og støtte for ulike typer telefonlinjer, slik som analog og IP, forklarer Jörgen Rönnqvist, Nordic Area Sales Manager Nordic hos Konftel. Vi har kalt konseptet for Hybrid Conferencing, og dette har blitt populært spesielt i Norden. Vi ligger langt fremme i utviklingen i Sverige og Norge, og vår utviklingsavdeling har skapt et forsprang til våre konkurrenter.

I begynnelsen av mars, lanserte Konftel også videokonferanseløsninger i ulike pakkeløsninger som både skal være enkle å velge og installere for brukerne. Produktlinjen kalles Konftel Collaboration og selges i kategoriene Small, Medium og Large ut ifra hvor mange som skal bruke løsningen i konferanserommet.

Salget av videoløsningene starter i 3. kvartal, men samarbeidet med PeBeCom i Oslo starter umiddelbart.

Fakta PeBeCom AS:
PeBeCom AS er en ledende distriubtør av de kjente produsentene som; Sennheiser, Konftel, Mitel, m.fl. innen gode kommunikasjonsløsninger. De ansatte innehar stor kompetanse på lyd og lydopplevelse og tilrettelegging i kommunikasjonshverdagen til bedriftsmarkedet i Norge. God lydopplevelse er oppfattelsen både til begge og/eller flere parter, men mange tenker ikke på helheten når de går til innkjøp av hodesett eller konferanseløsninger.

Fakta Konftel:
Konftel er ledende innen periferienheter for samarbeidsløsninger. Helt siden 1988 har vår målsetting vært å hjelpe mennesker over hele verden med å gjennomføre møter, uansett avstand. Av erfaring vet vi at fjernsamarbeid er en effektiv metode for å spare tid og penger, samtidig som det bidrar til et bedre miljø. Perfekt lyd og krystallklare videobilder er avgjørende for produktive møter, og det er derfor vi alltid integrerer den nyeste teknologien i våre samarbeidsløsninger. Vår patentbeskyttede lydteknologi OmniSound® er integrert i alle konferanseenhetene fra Konftel. Produktene selges globalt under varemerket Konftel, og vårt hovedkontor ligger i Umeå. Les mer om selskapet og produktene på konftel.com.

Quick facts

Konftel som er Nordens største produsent av konferanse- og høyttalertelefoner har inngått en distributøravtale med PeBeCom AS.

Sitater

Vi søker stadig etter nye partnere/leverandører som passer inn i vårt sortiment innen de beste kommunikasjonsløsninger og stiller store krav til produkter/løsninger som vi gjennom vår forhandlerkanal skal presentere god lydopplevelse til sluttkundemarkedet. Så vi er både stolte og glade over at vi nå har fått til dette samarbeidet med Konftel.
Rune Bjåland, salesmanager hos PeBeCom AS