KONGSBERG AUTOMOTIVE VINNER KONTRAKT MED GLOBAL LASTEBILPRODUSENT VERDT EUR 7,1 MILLIONER (NOK 53 MILLIONER)

Kongsberg Automotive (KA) er blitt tildelt en kontrakt for leveranse av girskiftsystemer til en global lastebilprodusent. Kontraktsverdien er EUR 7,1 millioner (NOK 53 millioner) og kontrakten gjelder for fem år.

Girskiftsystemene vil bli utviklet for en ny serie mellomstore lastebiler som skal produseres i Europa. Produksjonsstart blir i 2013 fra KAs fabrikk i Vrable, Slovakia.

”Det er vår systemkompetanse som gjør oss i stand til å utvikle girskiftløsninger som øker kjørekomforten og sikrer at sluttkunden blir fornøyd. Det er dette som sikret oss en ledende posisjon innen girskiftsystemer for nyttekjøretøy - et spennende område for videre vekst”, sier Trond Fiskum, konserndirektør for Actuation & Chassis i KA.

Tags: