KONGSBERG AUTOMOTIVE VINNER KONTRAKTSUTVIDELSE VERDT EUR 20 MILLIONER (NOK 152 MILLIONER)

Kongsberg Automotive (KA) er blitt tildelt en kontraktsutvidelse verdt EUR 20 millioner (NOK 152 millioner) for en kontrakt for leveranse av slangesystemer for drivstoff og luftfjæring til en stor produsent av premiumbiler. Denne utvidelsen gir en total kontraktsverdi på EUR 46 millioner (NOK 350 millioner) over de neste 5 årene.

“Denne tilveksten viser verdien KA og Fluid Transfer-teamet kan tilby våre kunder, gjennom både eksisterende produkter og nye innovative teknologiske løsninger”, sier konserndirektør for forretningsområdet Fluid Transfer, Jonathan Day.

Produksjonen pågår allerede i KAs fabrikker i Epila i Spania og Normanton i England, og dette tilleggsvolumet vil bli lagt til den nåværende produksjonen.

Forretningsområdet Fluid Transfer i KA opererer innenfor tre viktige markedsområder: Nyttekjøretøy, industrielle applikasjoner og personbiler i premiumsegmentet. KA ser vekstmuligheter innen alle områdene.