NY KONTRAKT VERDT EUR 16 MILLIONER (NOK 118 MILLIONER) FOR DET RUSSISKE MARKEDET

Kongsberg Automotive (KA) har vunnet en kontrakt for å levere setevarmeteknologi til en europeisk OEM mellom 2013 og 2021. Kontrakten har en estimert verdi på 16 millioner euro (NOK 118 millioner) over kontraktens varighet.

Setevarmesystemer som KA skal levere vil bli produsert i Polen, men vil bli installert i bilmodeller først og fremst beregnet på det russiske markedet. Produksjonsstart blir i mars 2013 ved KAs anlegg i Pruszków, Polen.

-Det russiske markedet blir stadig mer attraktivt, og vi begynner nå å se en trend der globale leverandører med et sterkt fokus på teknologi og kvalitet kan vinne markedsandeler. Vi er godt posisjonert for vekst med vår portefølge og produksjonskapasitet, sa
Hans Jørgen Mørland, salgsdirektør for Interior Systems i Kongsberg Automotive.

Fredrik Tangeraas, Director of Corporate Communications

Om Kongsgerg Automotive:

Kongsberg Automotive leverer førsteklasses produkter til den globale kjøretøyindustrien. Våre produkter forbedrer kjøreopplevelsen gjennom å gjøre den tryggere, mer komfortabel og bærekraftig. Kongsberg Automotive har en global tilstedeværelse. Med inntekter på om lag EUR 1 milliard og om lag 11.000 ansatte i 20 land, er Kongsberg Automotive en global leverandør. Selskapet har hovedkvarter på Kongsberg og 32 fabrikker verden over. Produktporteføljen består av setekomfortsystemer, fører og bevegelseskontrollsystemer, veskeoverføringssystemer og produkter for grensesnittet mellom fører og kjøretøy - alt utviklet for globale kjøretøyprodusenter. Finn mer informasjon på www.kongsbergautomotive.com.