Hege Skryseth til Kongsberg Gruppen

Hege Skryseth (45) begynner som Vice President Corporate Business Development i Kongsberg Gruppen.

Hege Skryseth kommer fra stillingen som administrerende direktør i Microsoft Norge, en stilling hun har hatt i 3,5 år. Skryseth har bred erfaring fra internasjonale selskaper, og har mer enn 10 år som toppleder i IT-industrien bak seg. Før stillingen i Microsoft Norge var hun konserndirektør for Geogroup AS og administrerende direktør for Geogroup AS, som er distributør for det amerikanske selskapet ESRI.

Hege har bred styreerfaring fra en rekke selskaper, og er nå styremedlem i Dagens Næringsliv og Abelia (NHO). Skryseth har vist et stort samfunnsengasjement, og sittet i flere regjeringsoppnevnte utvalg for blant annet nasjonal IT-strategi og arbeidsliv inkludering.

-  Jeg ser frem til å ta fatt på nye og spennende oppgaver i Kongsberg Gruppen som Vice President Corporate Business Development. Kongsberg Gruppen er et internasjonalt ledende teknologiselskap med løsninger i verdensklasse drevet fram gjennom utstrakt satsning på innovasjon og nyskapning.  Konsernet har hatt en fantastisk vekst over de seneste årene, og er i dag en betydelig internasjonal virksomhet med representasjon i 25 land. Etter mange år i internasjonale selskaper og selskapsstrukturer, ser jeg frem til å sitte tett på den strategiske retningen for selskapet og å være med å bidra til ytterligere vekst, sier Hege Skryseth.

Konsernsjef Walter Qvam i Kongsberg Gruppen er svært tilfreds med å få Skryseth inn som en del av konsernets satsing på forretningsutvikling.

-  Hege Skryseths mangeårige og solide bakgrunn fra ledende IT-posisjoner gjør at vi er stolte over at hun vil begynne hos oss. Heges kompetanse vil være et viktig bidrag i utviklingen av selskapet og videre vekst. Vi ser frem til å kunne nyttegjøre oss hennes brede kunnskap fra internasjonale ledende aktører, en erfaring som er viktig for Kongsberg Gruppens videre ekspansjon, sier konsernsjef Walter Qvam.

Skryseth tiltrer fra 1. september.

For ytterligere informasjon: Ronny Lie, kommunikasjonsdirektør T: 32288200 / 91610798