KONGSBERG blir hovedsponsor under VM i skiflyging 2012 i Vikersund

Kongsberg Gruppen (KONGSBERG) blir hovedsponsor under VM i skiflyging på Vikersund som arrangeres 23. til 26. februar 2012.

KONGSBERG var også hovedsponsor under prøve-VM på Vikersund i 2011. Prøve-VM ble svært vellykket og huskes særlig for spektakulære hopp og store idrettsøyeblikk i verdens største skiflygingsbakke. KONGSBERG går inn som stolt hovedsponsor til neste års skiflygings-VM.

Skiflyging er idrett under ekstreme forhold, der hoppere og arrangører strekker seg til det ytterste for å kombinere imponerende idrettsprestasjoner med sikkerhet for hopperne.

I følge konsernsjef Walter Qvam er ”dette noe vi i KONGSBERG kjenner oss igjen i og kan identifisere oss med. Vår kjernevirksomhet er å skape avanserte teknologiske løsninger som gir trygghet og fremmer prestasjon for mennesker som opererer under ekstreme omgivelser, enten det er innenfor maritim sektor, olje & gass, forsvar eller romvirksomhet. Kongsberg har dessuten lange og stolte skitradisjoner, og vi håper at vårt engasjement i Vikersund kan bidra til å videreføre denne tradisjonen.

”Vi svært fornøyd med at KONGSBERG vil fortsette det gode samarbeidet, og vi syns det er ekstra kjekt at det er en Buskerudbedrift som blir VMs hovedsponsor. KONGSBERG er en bedrift som ligger i forkant innen sitt felt, slik Vikersund gjør innen skiflyging”, sier president i Skiflyvning Vikersund Håvard Orsteen.

Pressekonferanse:
KONGSBERG inviterer til pressekonferanse i forbindelse med signering av sponsoravtalen. Avtalen vil signeres av konsernsjef Walter Qvam og FIS-direktør Christian Pirzer.
Sted: Kongsberg Skimuseum (Norsk Bergverksmuseum)
Tid: torsdag 7.juli kl. 12.30

**
Kongsberg Gruppen (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. I 2010 hadde konsernet driftsinntekter på 15,5 milliarder kroner, og 5 681 medarbeidere i mer enn 25 land.

**

Kontaktinformasjon:

• Konserndirektør Johnny Løcka (m: 920 60 077)
  • Kommunikasjonsdirektør Ronny Lie (m: 916 10 798)