KONGSBERG Gruppen leverer PROTECTOR RWS til General Dynamics UK

KONGSBERG Gruppen har signert en produksjonskontrakt med General Dynamics UK for levering av våpenstyringssystemet PROTECTOR til kjøretøysprogrammet SCOUT SV. Kontrakten har en verdi på 61 millioner GBP.

- Det er fantastisk å se resultatene av den innsatsen og det lagarbeidet som har utviklet seg mellom Kongsberg Gruppen og General Dynamics UK. Vi har levert systemer til det britiske forsvaret i mange år, og vi er svært stolte over å kunne fortsette å bidra, spesielt til et såpass viktig kjøretøysprogram i Storbritannia, sier Espen Henriksen, President I Kongsberg Protech Systems.

PROTECTOR systemene vil være en del av alle SCOUT SV plattformene. Systemene skal produseres på Kongsberg, med leveringsstart høsten 2016.

PROTECTOR RWS er et våpenstyringssystem som tillater operatøren å styre våpenet innenfra kjøretøyet, noe som gir økt beskyttelse til militært mannskap. Per i dag har PROTECTOR blitt solgt til 17 land, og er verdens ledende leverandør av fjernstyrte våpenstyringssystemer.

For ytterligere informasjon:
President Espen Henriksen, Kongsberg Protech Systems, Tel: +47 913 95 343

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har cirka 7 700 medarbeidere i mere enn 25 land og hadde i 2014 driftsinntekter på 16,6 milliarder kroner.