Kongsberg Gruppen signerer kontrakter forPROTECTOR RWS til Sveits

Kongsberg Gruppen har signert nye kontrakter for leveranse av PROTECTOR RWS til armasuisse for om lag NOK 130 millioner.

Våpenstyringssystemet som skal leveres til det sveitsiske forsvaret er en oppdatert konfigurasjon med nye avanserte kapabiliteter for nye plattformer.

- Kongsberg Gruppen har levert PROTECTOR våpenstyringssystem til Sveits siden 2007. Denne konfigurasjonen er et resultat av et nært samarbeid med kunden for å videreutvikle systemet for neste generasjons plattformer, sier Espen Henriksen, administrerende direktør i Kongsberg Protech Systems.

PROTECTOR RWS er et våpenstyringssystem hvor operatøren styrer våpenet fra innsiden av kjøretøyet, noe som gir økt beskyttelse. Per i dag har PROTECTOR blitt solgt til 18 land, og Kongsberg Gruppen er verdens ledende leverandør av fjernstyrte våpenstyringssystemer.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Espen Henriksen, administrerende direktør, Kongsberg Protech Systems, mobil 913 95 343.
Ronny Lie, kommunikasjonsdirektør, Kongsberg Gruppen ASA, mobil 916 10 798.

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har 7 300 medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2015 driftsinntekter på 17,0 milliarder kroner. Følg oss på Twitter: @kongsbergasa.