KONGSBERG inngår kontrakt for oppgradering av ULA-klasse ubåter verdt 220 MNOK

Kongsberg Defence Systems (KONGSBERG) har inngått kontrakt med Forsvarsmateriell for oppgradering av deler av hovedvåpensystemet på de norske ULA-klasse ubåtene. Kontraktsverdien er 220 MNOK og vil bli levert over fire år.

KONGSBERG har levert kampsystemet til ULA-klasse ubåtene og har gjennomført flere oppgraderinger over mange år som nå også vil omfatte elektronikk og funksjonalitet for håndtering av ubåtenes torpedoer. Denne oppgraderingen vil bidra til å holde ULA-klasse ubåtene operative inntil Ny Generasjon Ubåt blir introdusert.

- KONGSBERG er meget fornøyd med å bli valgt til dette oppgraderingsprogrammet som vil holde ULA-klasse ubåtene operative frem til Ny Gerenasjon Ubåt kommer, sier Eirik Lie, Administrerende Direktør (Fung.), Kongsberg Defence Systems.

For ytterligere informasjon:

Eirik Lie, Administrerende Direktør (Fung.), Kongsberg Defence Systems, Tel.: 917 04 933.

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har 7 400 medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2015 driftsinntekter på 17,0 milliarder kroner. Følg oss på Twitter: @kongsbergasa.

Om oss

Kongsberg Gruppen (KONGSBERG) er et multinasjonalt, kunnskapsbasert konsern med over 6000 ansatte i mer enn 25 land. Konsernet leverer høyteknologiske systemer til krevende kunder innen olje- og gassproduksjon offshore, handelsflåten, forsvar og romfart. Kongsberg Gruppen er notert på Oslo Børs (Ticker: KOG), og hadde driftsinntekter på 15,5 milliarder kroner i 2010.