KONGSBERG signerer rammeavtale for vedlikehold av Sea King med potensial på NOK 300 millioner

Kongsberg Defence Systems (KONGSBERG) har i dag signert en rammeavtale med Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) for vedlikehold av girbokser for de norske Sea King-helikoptrene. Avtalen dekker til og med år 2020 som basis, med mulighet for inntil tre års ytterligere forlengelse.

Rammeavtalen har et potensial på inntil NOK 300 millioner.

- Rammeavtalen sikrer at de norske Sea King-helikoptrene holdes i drift til de nye AW101 redningshelikoptrene er fullt operative, og gir samtidig viktig kontinuitet til KONGSBERG i en periode hvor organisasjonen bygges opp til å vedlikeholde girbokser til helikoptrene NH-90 og AW101, sier Terje Bråthen, Divisjonsdirektør Aerostructures i Kongsberg Defence Systems.

Terje Bråthen, Divisjonsdirektør Aerostructurers, Kongsberg Defence Systems, Tel. 905 57 641.

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har 7 000 medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2016 driftsinntekter på 15,8 milliarder kroner. Følg oss på Twitter: @kongsbergasa.