Kontrakt på kommando-og kontrollsystem

Kontrakt på kommando- og kontrollsystem til Sjøforsvarets Ula-klasse ubåter verdt 200 MNOK.

KONGSBERG har inngått kontrakt med Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) for leveranse av MSI-90U Mk 2 kommando- og kontroll system til Sjøforsvarets Ula-klasse ubåter.

Kontrakten er verdt 200 MNOK.

KONGSBERG har i over 40 år levert kommando- og kontroll systemer til norske, tyske og italienske ubåter. Denne kontrakten innebærer en fornyelse av produktspekteret. Kontrakten er et resultat av en langsiktig satsning mot leveranser av komplette, integrerte navigasjons-, sonar- og kommando- og kontroll systemer for ubåter.

- Denne nye kontrakten på MSI-90U Mk 2 kommando- og kontroll er i tillegg til pågående kontrakter av nytt passivt sonar system og integrert ubåt navigasjonssystem for Ula-klassen. I denne sammenheng er dette en viktig referansekontrakt for KONGSBERG, sier Nils-Oddvar Hagen, divisjonsdirektør i Kongsberg Defence Systems.

For ytterligere informasjon:
Nils-Oddvar Hagen, Direktør, Kongsberg Defence Systems,
Tel 32 28 92 74, Mob 92 06 00 92

Om oss

Kongsberg Gruppen (KONGSBERG) er et multinasjonalt, kunnskapsbasert konsern med over 6000 ansatte i mer enn 25 land. Konsernet leverer høyteknologiske systemer til krevende kunder innen olje- og gassproduksjon offshore, handelsflåten, forsvar og romfart. Kongsberg Gruppen er notert på Oslo Børs (Ticker: KOG), og hadde driftsinntekter på 15,5 milliarder kroner i 2010.