FREIA GIR NORSK LUFTAMBULANSE 1297 KAKESTYKKER

Oslo, 28. mai 2013

Freia har bedt sine 104 000 ’likere’ på Facebook om å velge ut hvem de syntes fortjente en kake. Norsk Luftambulanse seirende ut! Folk hadde mulighet til å gi bort et virtuelt kakestykke til sin favoritt. Sjokoladekaken vokste for hvert stykke, og det stoppet ikke før vinnerkaken besto av hele 1297 stykker.

Skal dele med folket!
-Da vi ble nominert i Del en kake-konkurransen tenkte vi at det ville være utrolig hyggelig hvis vi klarte å mobilisere så mange til å stemme på oss at vi kunne kose oss med kake på kontoret og basene våre en dag. Når det ble klart at det ble en kake på 1297 kakestykker skjønte vi at det ble for mye kake til at vi cirka 65 som er på jobb på hovedkontoret i Drøbak og de 3-4 som jobber på hver av våre 8 luftambulansebaser ville ha godt av det. For mye av det gode rett og slett, sier kommunikasjonsjef, Siv Tonje Solfjeld I Norsk Luftambulanse.

-Dessuten er det medlemmene våre som fortjener kake. Det er takket være støtte fra våre 713 000 medlemmer at vi hvert år kan styrke luftambulansetjeneste i Norge ved å finansiere akuttmedisinsk forskning, undervisning, utviklingsprosjekter, ekstra øvelser og trening av mannskapene. Vi synes det er svært hyggelig å markere at vi setter pris på medlemmene våre ved å dele kaken med de som har anledning til å besøke oss på torget i Asker 31. mai, sier Solfjeld.

Gratis kake i Asker
Freia overrekker den store sjokoladekaken under Markedsdagen fredag 31. Mai kl 14, og alle som stikker innom Norsk Luftambulanses stand foran Asker Kulturhus er mer enn hjertelig velkomne til å ta seg et kakestykke og en kopp kaffe.

Fra Freia og 1297 navngitte venner
- Vi er så heldige at interessen for Freia og kakebaking er stor i Norge. Når vi begynte å spørre om hvem dem som liker oss på Facebook syntes fortjente en kake, fikk vi umiddelbart en stor respons. Vi kastet oss rundt og lagde en liten konkurranse, og det var jo veldig morsomt at så mange ville gi bort kakestykke til folk og foreninger de syntes fortjente det. Alle 1297 som ga sitt kakestykke til Norsk Luftambulanse blir også presentert ved navn, sier merkevaresjef Jeanette Stien.

Hvis det skulle være noen spørsmål eller behov for utfyllende kommentarer, vennligst kontakt:

Nina Skotte, Marketing Manager, Freia / Mondelēz International, epost: nina.skotte@mdlz.com, tel: 932 01 037
Siv Tonje Solfjeld, kommunikasjonssjef, Norsk Luftambulanse, epost: solsiv@norskluftambulanse.no, tel: 913 58 541
Ole Valen, regionsjef Øst, Norsk Luftambulanse, epost: ole.valen@norskluftambulanse.no, tel: 906 77 560

www.facebook.com/freiahjemmekonditori
www.freiahjemmekonditori.no
www.norskluftambulanse.no

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder innen sjokolade, kjeks, sukkervarer, kaffe og pulverdrikker. Mondelēz International har en årlig omsetning på ca. 35 milliarder dollar og vi skaper små, gode øyeblikk i 165 land. Mondelēz International er et stolt medlem av the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, kremost og sjokoladedrikk.I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, Regia, O´boy, Oreo, Ritz og Tassimo.

Mondelēz International i Norden har ca. 1500 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo. Les mer på vår webside: www.mdlznordic.com