Freia Selskaps sjokolade på sydpolen IGJEN!

I disse dagerfeirer vi Amundsen/Nansen åre og atr det er 100 år siden Amundsen nådde Sydpolen. På bakgrunn av det går nå 12 personer samme rute og på samme tidspunkt som Amundsen gikk. I bagasjen, likt Amundsen hadde for 100 år siden, har de med seg Freia Selskapssjokolade.

OSLO, Norge – 14. desember 2011

Som Amundsen hadde for 100 år siden, ville årets polfarere ha Freia Selskapssjokolade i bagasjen. Dette var en viktig energikilde mente Amundsen og og dette gjelder også for dagens deltagere. ”Vi er meget stolte over at Freia Selskaps sjokolade igjen blir med på turen til Sydpolen” sier produktansvarlig Anette Larsson.

Det et i år 100 år siden Amundsen nådde Sydpolen. På bakgrunn av det så skal Børge Ousland, Christian Eide og Lars Ebbesen lede en jubileumstur til Sydpolen, samme rute og samme tidspunkt som Amundsen gikk. Dette prosjektet er et lokalt, nasjonalt og internasjonalt prosjekt. Det som er unikt med denne turen er at den er lagt ut som en påmeldingstur, hvor hvem som helst kan melde seg på. Men det er kun 12 som får gå. De har blitt nøye utvalgt etter ferdigheter og de som går er; 2 russere, 1 engelskmann, 3 damer fra Oslo, 1 dame fra Sør Afrika, 3 menn fra Oslo og 1 mann fra Nord Norge.

Det lages dokumenter hvor vi følger disse deltakerne før, under og etter turen. Da alle de 200 timene de må har trent før de dro, den kampen de har i seg om og nå målet på Sydpolen og hva dette har gjort med de etter de kommer hjem.

I forbindelse med målgang den 14. desember på Sydpolen, skal NRK lage en stor markering med sending fra Fram museet i Oslo. Jens Stoltenberg ønsker å være tilstede ved målgang den 14. desember. Dette for å markere Norges ”ære” og kanskje følge deltakerne den siste biten frem til polpunktet.

Kontakt: Anette Larsson, Brand Manager

alarsson@kraftfoods.com

Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig porteflje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsettning på ca 49 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (
www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com. Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo

Tlf: 47 22 04 40 22  Fax 47 22 04 40 92

Sitater

Vi er meget stolte over at Freia Selskaps sjokolade igjen blir med på turen til Sydpolen.
Anette Larsson, produktansvarlig