God tur med Kvikk Lunsj matboks

Report this content

Hele Norges tursjokolade er 75 år og jubileet markeres med en matboks – perfekt for brødskiven, Kvikk Lunsj og turen.

OSLO, Norge – 31. August 2012

Hele Norges tursjokolade ble lansert i 1937, og i forbindelse med årets 75-årsjubileum lanseres en Kvikk Lunsj matboks. Matboksen i metall inneholder 4 Kvikk Lunsj og matboksen selges i et begrenset opplag. – Vi er både stolte og glade over å kunne tilby en matboks. En Kvikk Lunsj matboks har vært etterspurt, så de som vil sikre seg én bør nok ikke vente for lenge, sier produktansvarlig Anette Bjerke Kolderup.

Freia kommer med jevne mellomrom med Kvikk Lunsj-effekter, blant annet selges både Kvikk Lunsj sitteunderlag og Kvikk Lunsj fleecepledd i Freiabutikken på Karl Johan. Men en matboks har ikke vært i salg siden OL på Lillehammer.

Om Kvikk Lunsj:

Sjokoladen som ønsker god tur - Kvikk Lunsj er hele Norges tursjokolade. Den har alltid oppfordret forbrukerne til å legge ut på tur og kommet med gode råd på veien. På 60-tallet ble fjellvettreglene trykket på emballasjen, og like til i dag har baksiden av Kvikk Lunsj blitt brukt til å formidle turtips, informasjon om severdigheter og hvor du finner Den Norske Turistforeningens hytter over det ganske land.

Aldri mer på tur uten Kvikk lunsj - Kvikk Lunsj ble nærmest født som tursjokolade. Foranledningen til at Kvikk Lunsj ble tursjokoladen, sies å være at Johan Throne Holst, Freias grunnlegger, sammen med en forretningsforbindelse noen tiår tidligere rotet seg bort i marka. Turkameraten klaget over at Throne Holst ikke hadde tatt med seg sjokolade på turen, og dette var noe Throne Holst tydeligvis aldri glemte.

”Sundhet og styrke” - Formen på den nye sjokoladen var som skreddersydd for det hypermoderne sportsplagget på 30-tallet, nemlig anorakken. Dessuten var sjokoladen lett å bære og lett å fortære, og den tok samtidens ernæringsproblematikk på alvor. Det ble faktisk sagt at denne sjokoladen hadde samme næringverdi som ett egg og to stykker brød med smør.

Kontakt: Anette Bjerke Kolderup

E-mail: akolderup@mdlz.com

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig porteflje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsetning på ca 54 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (
www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com. Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo

Tlf: 47 22 04 40 22  Fax 47 22 04 40 92

Tags: