600.000 A4-utskrifter uten å bytte trommel

KYOCERA fortsetter sin nordiske offensiv og presenterer nå neste generasjon multifunksjonsskrivere i TASKalfa-serien. Det dreier seg om syv nyutviklede MFP-er for raske utskrifter, fire for farge og tre for svart/hvitt-utskrifter. De nye multifunksjonsskriverne kjennetegnes ved lave eierkostnader, KYOCERAs Long life-teknologi, halvert strømforbruk og minimal miljøpåvirkning.

–    De nye multifunksjonsskriverne henvender seg til bedrifter som stiller høye krav til både kvalitet, funksjon og brukervennlighet, sier Tommy Johansson, nordisk produktsjef hos KYOCERA Document Solutions.

Et annet krav som stilles til multifunksjonsskrivere i moderne kontormiljøer i dag er at de enkelt skal kunne tilpasses bedriftens IT-løsning.

–    Vår programvareplattform, HyPAS, gjør det mulig å skreddersy hver TASKalfa-enhet på beste måte, slik at den passer brukerens behov, sier Tommy Johansson.

Programvareplattformens grensesnitt forenkler integrasjon av forretningsapplikasjoner som dokumentbehandlingssystem (DMS) og skanneløsninger.

Long Life-teknikk er bra for miljøet
Den lange levetiden, lavt strømforbruk og lave driftskostnadene til de nye multifunksjonsskriverne er et direkte resultat av KYOCERAs kunnskap om keramiske materialer og prioritet vedrørende miljøansvar.

–    Bedriftens ECOSYS-teknikk gir produkter med minimal miljøpåvirkning, god pålitelighet og meget lave eierkostnader totalt (**TCO-verdier), sier Tommy Johansson.

Strømforbruket (*TEC-verdien) er halvert og tromlene i den nye TASKalfa-serien klarer hele 600.000 utskrifter innen det er på tide å bytte. Den lange levetiden er et resultat av KYOCERAs mangeårige kunnskap om keramiske materialer.

Brukervennlig med stor kapasitet
En ny berøringsskjerm i 4 farger med «touch og sveip»-funksjon som ligner den smarttelefoner har, gjør det lett å bruke de nya TASKalfa-multifunksjonsskriverne. Fire integrerte USB-porter muliggjør tilkobling av ytterligere enheter som kortleser, USB-tastatur eller USB-minne.

–    Mulighetene for mobile utskrifter er også blitt utviklet, sier Tommy Johansson. Det er for eksempel mulig å skrive ut e-postvedlegg fra mobilen.

Fargeutskrifter av beste kvalitet
Seks ulike fargesimuleringer er forhåndsinstallert, slik at KYOCERAs nye TASKalfa-skrivere for fargeutskrifter kan tilpasses kundens krav og ønske når det gjelder fargegjengivelsen på utskriftene.

De nye TASKalfa-multifunksjonsskriverne er utviklet for større bedrifter og for arbeidsgrupper på mellom 10 til 30 brukere.

Fakta

• De fire nyutviklede multifunksjonsskriverne for 4 farger i TASKalfa-serien heter TASKalfa 3051ci​​, 3551ci, 4551ci og 5551ci
  • De tre nyutviklede TASKalfa multifunksjonsskriverne for svart/hvitt-utskrifter heter TASKalfa 3501i, 4501i og 5501i
  • Papirkapasitet inntil 7.650 ark på inntil 300 g/m2
  • Etterbehandlingsmuligheter som stifting, hulling og trefoldbrosjyrer
  • Utskriftshastigheter fra 30 til 55 utskrifter per minutt, første kopi allerede etter 4,5 sekunder
  • Papirformater fra A6 til A3+ (140 x 182 mm til 305 x 457 mm) og papir på rull inntil 1.200 mm håndteres av de nye multifunksjonsskriverne
  • Mulig å skrive ut tilpassede papirstørrelser fra skriverens standardkassett, fra A6 til A3+ (140 x 182 mm til 305 x 457 mm)
  • Brukervennlig design som også forenkler arbeidet ved service
  • TASKalfa-serien for 4 farger kan oppgraderes til å inkludere en EFI Fiery- controller. Det vil si tilpasning til utskrifter med profesjonell fargejustering
  • Oppfyller de siste sikkerhetsstandarder som gjelder per i dag
  • Den nye TASKalfa-serien er utstyrt med IP-sec og PDF-kryptering som standard
  • Hele 140 nye funksjoner sammenlignet med forgjengeren

* TEC-verdi (Typical Electricity Consumption) – strømforbruk
** TCO, Total Cost of Ownership

For ytterligere opplysninger, kontakt:
Kjell Øverland

KYOCERA Document Solutions Norge
Olaf Helsets v 6

E-post: kjell.overland@dno.kyocera.com

www.kyoceradocumentsolutions.no

Kontakt PR byrå
Magnus Deutgen

Tlf. +46(0)70 733 46 02
E-post: magnus.deutgen@informedia.se

KYOCERA Document Solutions Norge er et datterselskap av KYOCERA Document Solutions Nordic AB som har sitt hovedkontor i Stockholm. I sortimentet inngår skrivere, digitale kopimaskiner og multifunksjonsprodukter som består av avanserte og miljøtilpassede dokumentløsninger til kontorer i alle størrelser.

KYOCERA Document Solutions er en av verdens ledende leverandører innen dokumentløsninger for kontorbruk.

KYOCERA Corporation er en ledende produsent av høyteknologisk keramikk, elektroniske komponenter, solceller og elektronisk kontorutstyr. KYOCERA Corporation, med hovedkontor i Kyoto i Japan, har totalt 71 645 ansatte verden rundt og er representert i over 30 land.

Om KYOCERA sin teknikk
KYOCERA Document Solutions komponenter har ekstra lang levetid, noe som gir fordeler som økt driftssikkerhet, lavere driftskostnader, mindre miljøbelastende avfall og lengre serviceintervaller. De fleste produktene er dessuten Svanemerkede.

Quick facts

Tweet dette

Sitater

– Vår programvareplattform, HyPAS, gjør det mulig å skreddersy hver TASKalfa-enhet på beste måte, slik at den passer brukerens behov
Tommy Johansson, nordisk produktsjef hos KYOCERA Document Solutions.