KYOCERAs nye serie skrivere er tildelt en prestisjefylt designpris

KYOCERAs nye serie skrivere med ECOSYS FS-4300DN i spissen er tildelt prisen «iF product design award» 2013 i en av verdens viktigste designkonkurranser. Den praktiske formen og elegante designet, som gjør skriveren lett å plassere i alle typer kontormiljøer, var egenskaper som juryen la vekt på i sin motivasjon.

Til tross for avansert teknikk er skriverne lette å bruke med detaljer som et nytt, tydelig og brukervennlig display, som man tidligere bare fant i bedriftens multifunksjonsprodukter. Displayet var en også en detalj som juryen hadde lagt merke til.

–     Vi er selvfølgelig både stolte og glade for denne prisen, sier Bo Gustavsson, nordisk markedssjef hos KYOCERA Document Solutions. Design teller alltid med som et viktig punkt, når nye produkter blir utviklet. At vi nå kan merke vår nye generasjon nettverksskrivere med iF-logo er en bekreftelse på at det vi gjør er riktig.

I over 50 år har iF product design award vært en internasjonal, godkjent merking av prisbelønnet design. Produktene som iF Design verdsetter, blir ikke bare vurdert når det gjelder originalitet og innovativ design, men også for enkel bruk og kvalitet.

Den nye ECOSYS-serien
Den nye serien skrivere er en del av KYOCERAs anerkjente ECOSYS sortiment. I serien inngår, i tillegg til KYOCERA ECOSYS FS-4300DN, også skriverne FS-4200DN og FS-4100DN.

For mer informasjon om den nye generasjonen skrivere, klikk på denne lenken: Nye KYOCERA skrivere

OM iF Design
iF Design er et av de mest prestisjefylte, internasjonale designprisene, med en jury som består av ledende designeksperter fra hele verden. Bak iF Design står iF International Forum Design GmbH i Hannover, Tyskland. Designkonkurransen har pågått siden 1953 og lokker til seg bedrifter fra hele verden. Prisene deles ut i fire forskjellige kategorier – produkt, kommunikasjon, materiale og emballasje.

For ytterligere opplysninger, kontakt:
KYOCERA Document Solutions Norge
Kjell Øverland, daglig leder

Olaf Helsets v 6
Tlf. ( 47) 22 62 73 00
E-post: kjell.overland@dno.kyocera.com

www.kyoceradocumentsolutions.no

KYOCERA Document Solutions Norge er et datter selskap av KYOCERA Document Solutions Nordic AB som har sitt hovedkontor i Kista i Sverige. I sortimentet inngår skrivere, digitale kopimaskiner og multifunksjonsprodukter som består av avanserte og miljøtilpassede dokumentløsninger til kontorer i alle størrelser.

KYOCERA Document Solutions er en av verdens ledende leverandører innen dokumentløsninger for kontorbruk. KYOCERA Document Solutions er et heleid datterselskap til KYOCERA Corporation, som rangeres som nummer 604 på Forbes magasin sin liste «Global 2000» for 2011 over verdens største børsnoterte selskaper.

KYOCERA Corporation er en ledende produsent av høyteknologisk keramikk, elektroniske komponenter, solceller og elektronisk kontorutstyr. KYOCERA Corporation, med hovedkontor i Kyoto i Japan, har totalt 64 000 ansatte verden rundt og er representert i over 30 land.

Om KYOCERA sin teknikk
KYOCERA Document Solutions komponenter har ekstra lang levetid, noe som gir fordeler som økt driftssikkerhet, lavere driftskostnader, mindre miljøbelastende avfall og lengre serviceintervaller. De fleste produktene er dessuten Svanemerkede.