Etterlengtet onepiece-undertøy for håndverkere

Mange håndverkere har etterspurt et undertøy i ett stykke for å holde seg varme i den kalde sesongen. For å møte behovet lanserer derfor L.Brador nå et klassisk onepiece-undertøy for håndverkere. I tillegg til onepiece-undertøyet tilbyr L.Brador også en serie med nytt undertøy i grafittgrå farge i et funksjonsmateriale som ”puster” og dermed holder kroppen tørr og varm.

Det var i fjor vinter L.Brador fikk forespørsler fra alt fra lagerarbeidere og snekkere til veiarbeidere over hele landet. Alle hadde de en ting felles – de ville ha et onepiece-undertøy også for håndverkere.

– De var lei av at det alltid ble en glippe når jakken gled opp. Vi forsto at det fantes en etterspørsel og utviklet en egnet modell. Onepiece-undertøyet er i samme funksjonsmateriale som annet undertøy, men med visse unike detaljer slik som en klaff bak med glidelås slik at man enkelt skal kunne utrette sine behov, sier Tommy Larsson, produktansvarlig på L.Brador.

Settet finnes i lysegrått med oransje detaljer. I tillegg til onepiece-undertøyet lanserer L.Brador også en ny serie med undertøy med både lange underbukser og en rundhalset, langermet og kortermet T-skjorte samt en klassisk polo med halvhøy krage som varmer litt ekstra i halsen. Poloen har også en glidelås slik at man selv kan regulere hvis det blir for varmt eller for kaldt.

Alle undertøyplagg er utviklet sammen med en ledende stoffleverandør for best mulig kvalitet og funksjon. Alle plagg er tilvirket i polyester mot kroppen for å transportere fukt og med merinoull til utsiden slik at man holder på varmen.

Ved produksjonen av undertøyet var det svært viktig for L.Brador å finne riktig stoffleverandør som kunne leve opp til den høye standarden som kreves.

– Vi møtte rundt femten stoffleverandører siden stoffet er avgjørende for hightech-plaggene, og vi fant en som levde opp til våre krav. Det har også vært ekstremt viktig å teste undertøyet skikkelig. Vi har brukt, slitt og vasket plaggene utallige ganger for å få fram best mulige produkter, avslutter Tommy Larsson.

Produktnavnene for undertøyet er:

Undertøy, polotrøye: 716UP, Undertøy, rundhalset trøye: 717UP, Undertøy, lange underbukser: 712UP samt Undertøy "Onepiece": 718UP.

For mer informasjon og bilder, gå inn på www.lbrador.com eller kontakt:

Tommy Larsson, Kategorisjef klær for Skydda.

Tlf.: +46 321 67 75           Mobil: +46 705 566 192

E-post: Tommy.Larsson@Skydda.se

L.Brador

L.Brador er et registrert varemerke som utvikles og markedsføres av Skydda Protecting People Europe AB. Foretaket er leverandør av personlig beskyttelsesutstyr for profesjonelle brukere, først og fremst innen bygg- og anleggssektoren. Skydda har spesialisert seg på personlig beskyttelsesutstyr siden 1976 og har i dag komplette løsninger for å minimere skade- og helserisikoer på arbeidsplassen. L.Brador er foretakets produktserie for designede arbeidsklær, som utvikles sammen med sluttbrukere for å maksimere komfort og funksjon uansett bruksområde. Eksempler på produkter er arbeidsbukser, trøyer og jakker. Skydda inngår i B&B TOOLS-konsernet. www.skydda.com