L.Brador vil forandre bransjen med en ny kolleksjon arbeidsklær for kvinner

Arbeidsklær for kvinner har vært på markedet lenge, men modell, snitt og passform har ikke alltid vært den beste. Nå lanserer L.Brador en kolleksjon med fokus på hvordan arbeidsklær for kvinner skal kjennes, sitte og se ut. Lanseringen av  arbeidsbukser i stretch og overdeler i sommerens farger skal forandre bransjens bilde av arbeidsklær for kvinner. Kolleksjonen er inspirert av outdoor-bransjens smidige og slitesterke modeller.

Arbeidsklær for kvinner i byggbransjen har ofte vært preg av klær fra lavpriskjeder eller mindre herrestørrelser. Det har vært en mangel på tilstrekkelig komfortable alternativer laget spesifikt for kvinner. Dameklærne har for det meste bestått av bukser med dårlig passform som sitter høyt på midjen, og korte overdeler i uelastiske materialer.

– Vi har spurt kvinner i bransjen om hvordan deres drømmearbeidsplagg ser ut. Samtlige kvinner vi har snakket med etterspør stretch, bedre passform og flere størrelser. Vi har kombinert et feminint snitt med enda mer stretch for å gi en bedre passform, sier Tommy Larsson kategorisjef i L.Brador.

L.Brador presenterer syv nyheter
Med den nye kolleksjonen for damer vil L.Brador skape et helt nytt alternativ til eksisterende tilbud, ved å tilby komfortable og smidige plagg produsert og konstruert for kvinner. Resultatet er to modeller arbeidsbukser, en for industri og en for håndverk, en pikéskjorte i sommerens farger, en t-shirt, en fleecejakke, en tykkere hettejakke, samt en langermet genser i bomull og elastan.

Om arbeidsbuksene 1002PB og 1003PB:
1002PB har stretchstoff i front, rundt knærne, og over hele leggen. Venstre lårlomme har en vinklet telefonlomme utstyrt med magnetlås, som holder telefonen beskyttet og på plass. Ventilasjon på innsiden av lårene, som reguleres lett med glidelås.

1003PB er en klassisk modell med toveisstretch. Buksen har to frontlommer og to baklommer for enkel oppbevaring. Høyre ben har to lommer for skyvelær og tommestokk. Venstre ben har lomme for telefon og ID-kort.

Både 1002PB og 1003PB er nedleggingsbare med 5 cm, hvilket innebærer at buksene lettere kan tilpasses brukerens lengde. Begge modellene kommer i svart og finnes i størrelsene 34-38.

Om pikéskjorte 6018B:
Denne modellen har en god passform og formstabilitet med splitt i nedkant. Pikéskjorten er produsert i bomull. For å få en ekstra myk og komfortabel følelse er pikéskjorten forvasket. L.Brador 6018B kommer i fargene marineblå og rosa, og finnes i størrelsene XS-XXL.

Om t-shirt 6014B og genser 6015B:
Begge plaggene har en smalere og lengre passform for å gi en behagelig følelse hos brukeren. Materialet er i bomull og elastan for god stretch og optimal komfort. L.Brador 6014B kommer i fargene svart, hvit og rosa, mens L.brador 6015B finnes i fargene svart og hvit. Samtlige gensere finnes i størrelsene XS-XXL.

Om fleecejakke 6017P:
En komfortabel og myk fleecejakke der nedkanten enkelt kan reguleres for optimal passform. Passformen er optimalisert og tilpasset til en referansegruppe av kvinner. Jakken er produsert i polyester og har to sidelommer til oppbevaring. L.Brador 6017P leveres i fargen svart og finnes i størrelsene XS-XXL.

Om hettejakke 6016PB:
Den noe tykkere hettejakken har en myk og behagelig innside med en kroppsnær passform. For ekstra varme har den både hette og krage. Jakken er fremstilt i bomull og polyester. Jakken har ribbmansjett på ermene og i nedkant for ikke å slippe inn unødvendig kulde. L.Brador 6016PB leveres i fargen svart og finnes i størrelsene XS-XXL.

For mer informasjon kan du kontakte:
Tommy Larsson, kategorisjef L. Brador

E-post: tommy.larsson@skydda.se
Telefon: +46 705 56 61 92

Om L.Brador
L.Brador utvikler designede arbeidsklær til bygge- og industribransjen. Utviklingen gjennomføres i tett samarbeid med sluttbrukere for å sikre behagelig passform og høy funksjon. Resultatet er bruksvennelige arbeidsklær som ser bra ut. L.Brador selges og markedsføres av Skydda Protecting People Europe AB, Nordens ledende leverandør av personlig verneutstyr for profesjonelle brukere.