Best Buy: Her er bilkuppene

Report this content

Dette er de beste bilkjøpene du kan gjøre akkurat nå, mener biladministrasjons-selskapet LeasePlan. Biløkonomene har samlet informasjon om hvilke bilmodeller som markedsføres med spesielt gode tilbud akkurat nå, og vurdert kvaliteten på disse. Du kan spare ti-tusenvis av kroner ved å følge disse rådene, mener de.

Gjennomgangen bilekspertene har gjort viser at ikke alle tilbud er like gode som de ser ut som. Du faktisk forvente at ingen av de er så gode som de ser ut som. Likevel, noen er bedre enn andre, mener biløkonomene.

Rådene er basert på det som er kjent i markedet av tilbud og kampanjer på nasjonal basis. Vi har videre satt som et krav at kampanjene skal vare ut 2011, eller så langt lageret rekker, men at de ikke allerede skal være ”praktisk talt utsolgt”. For å komme med på listen er det også satt som et krav at det skal være reelle tilbud på ca 25.000 kroner eller mer som det er mulig å beregne en besparelse på. Det er vanlig at du i tillegg får noe rabatt hos bilforhandlerne. Hvor stor den er varierer med bilmerke, bilmodell og til en viss grad forhandler.

Grunnen til at få eller ingen av tilbudene er så gode som de ser ut som er at når det for eksempel annonseres med ”gratis” utstyrspakker så vil ofte rabatten du ellers får på bilen være mindre enn vanlig. Likevel kan du forvente å komme bedre ut enn vanlig på slike kampanjemodeller. Noen av tilbudene er også på utgående modeller. Kjøper du en slik bil vil du fort ha en bil som er ”gammel”.

- Det kan også bety at du får mindre for bilen når du skal selge bilen om 3 – 5 år. Dette gjelder først og fremst dersom det er store endringer på ny modell og at den samtidig ikke er blitt vesentlig dyrere, uttaler markedsdirektør Marius Paus i LeasePlan, som oppfordrer kundene til å tenke igjennom også dette før de hopper på et tilbud på utgående modeller.

Det som til syvende og sist avgjør om det er et godt kjøp for deg er om det er en bil du liker og trives med. Med denne listen vet du hvor du skal begynne å lete.

Bilmodeller og tilbud er vedlagt i Excel-filen ”Best Buy”.

For ytterligere informasjon, kontakt markedsdirektør i LeasePlan Norge, Marius Paus, mobil 47 92 03 62 36 eller e-post marius.paus@leaseplan.no.

LeasePlan gjør bilhold enkelt, rimelig og miljøvennlig. Selskapet er Norges største og mest anerkjente innen biløkonomi, biladministrasjon og operasjonell leasing og har en leasingportefølje på mer enn 5 milliarder kroner. LeasePlan er også størst på verdensbasis. I Norge administrerer selskapet om lag 37.000 biler for store og små bedrifter og for offentlig sektor. På verdensbasis over 1,3 millioner biler. LeasePlan har erfarne analytikere og Norges mest omfattende datagrunnlag for biløkonomiske og driftsmessige analyser. Selskapet er spesialister i alle ledd av et bilhold: Innkjøp, drift, forsikring, analyse, salg og kundeservice. LeasePlan er Norges største bilkjøper og en av de største selgerne av bruktbiler. Se også www.leaseplan.no

Tags: