Lindex åpner brand store i Oslo City

Lindex åpner brand store i Oslo City I dag er det premiere for den totalombygde Lindexbutikken i Oslo City. Butikken har et av hovedstadens beste beliggenheter og viser det siste av motekjedens butikkutvikling. Butikken blir kjedens første brand store i Norge og har plassering på gateplan i kjøpesenteret Oslo City - et av Oslos absolutt beste beliggenheter. Butikken i Oslo City er den andre butikken som følger Lindex nye butikkonsept. Den første åpnet i Nordstan Kjøpesenter i Gøteborg, Sverige våren 2002. - Vi har skapt en butikk hvor kunden lett finner frem i sortimentet, og som føles overraskende og inspirerende å handle i. Vi har jobbet mye med det visuelle og presenterer sortiment vårt på en moderne og levende måte. I butikken finnes flere grafiske innslag hvor grafikken lever med sortimentet og forandres hver sesong. Hvilket innebærer at butikken hele tiden fornyes, sier Glenda Forsmark, ansvarlig for Lindex butikkonsept. Foruten å forsterke varemerket Lindex imøteser det nye konseptet kundenes krav om en oversiktlig butikk med moderne service. Blant annet gjennom å bruke flere og større flater til inspirasjon, samt kampanjeområder som hjelper kundene med å finne sesongens look gjennom ulike matchinger. Arbeidet med å utvikle butikkonsept er en stadig pågående prosess hos Lindex. En viktig del i denne jobben er å lytte til kundene. Som et ledd i denne utviklingen ble det gjennomført flere intervjuer av kunder. - Ombyggingen av Oslo City styrker vår identitet i Oslo, og markerer sterkt startskuddet for vår store satsning på butikkutseendet, forteller Elisabeth Peregi, landssjef for Lindex i Norge. Etter ombyggingen har barneavdelingen fått en mer fremtredende plass i butikken med større arealer, egen entré, kasse og prøverom. Barneavdelingen er skapt med fokus på barnas behov og ønsker. - Vi har forsøkt å finne løsninger som gjør handleopplevelsen mer gøy for barna. Blant annet har vi flere interaktive løsninger med lekeinnslag i butikken. Vi har også fått hjelp av en illustratør til å lage tegnefigurer som brukes i grafikk og skiltmateriale, forteller Glenda Forsmark. For ytterligere informasjon kontakt: Elisabeth Peregi, Landssjef Norge Telefon: 22 47 84 10 Mobil: 40 00 49 04 Trude Skamsar, mediakoordinator Telefon: 22 47 84 12 Mobil: 40 00 49 90 Lindexkonsernet består av to butikkjeder: Lindex med 353 butikker hvor av 319 på det nordiske markedet og 34 butikker i Tyskland, samt Twilfit med 61 butikker i Sverige hvor av 13 drives som franchisebutikker. Konsernets produktområder er dameklær, dameundertøy og barneklær. Lindex AS omsetter med sine 87 norske butikker for drøyt 1,2 milliarder norske kroner. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20020930BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20020930BIT00930/wkr0002.pdf

Lindex is one of Europe's leading fashion chains, with more than 490 stores in 18 markets. Our business concept is to offer inspiring and affordable fashion. The Lindex selection encompasses a variety of fashion concepts within women's wear, children's wear and lingerie for women who are interested in fashion. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann group. More information is available at www.lindex.com