Lindex åpner butikk i London

Lindex kommer til å åpne sin første butikk i motemetropolen London våren 2015. Butikken vil ligge i Westfield Stratford City. Et lokalt distribusjonssenter vil også være på plass og motekjedens lokale e-handelsside er allerede lansert.

Denne satsingen er et viktig steg for å styrke varemerket Lindex internasjonalt, og en fortsettelse på motekjedens internasjonale ekspansjon.

– Dette er en stor dag i vår historie. Vi har lengtet etter å kunne tilby vår prisgunstige og inspirerende mote i en så spennende by som London, en av verdens mest attraktive shoppingdestinasjoner, sier konsernsjef i Lindex, Ingvar Larsson.

– Etablering av en ny Lindex-butikk i London er av stor strategisk betydning for Lindex, og samtidig veldig inspirerende for oss som jobber med Lindex i Norge. Vår tilstedeværelse i en av verdens største motemetropoler, gir en fantastisk mulighet til å høste nye erfaringer og utvikle nye konsepter for våre butikker i Norge, sier administrerende direktør, Hanne Leino, i Lindex Norge.

Butikken vil tilby et moderne shoppingmiljø som løfter frem varemerkets skandinaviske arv i innredning og miljø.

– Vi skal tilby moteopplevelse i verdensklasse, både i butikk og på nettet. Det gjelder i alt fra innredning og servicenivå, til moten vi tilbyr og hvordan vi presenterer den. Å ha en god butikkbeliggenhet sammen med en nettbutikk gjør at vi kan nå ut til en stor kundegruppe allerede fra dag én, sier Ingvar Larsson. God tilgjengelighet er en viktig faktor i etableringen. Takket være et distribusjonssenter på stedet kan butikken motta påfyll hurtig. Dessuten kan britiske kunder allerede nå enkelt og smidig shoppe og betale i lokal valuta på lindex.com. Via nettbutikken nås også kunder i øvrige deler av landet.

Fakta om britisk mote- og detaljhandel

• Den totale omsetningen i britisk motehandel er forventet å øke med 18,7 prosent, fra 50,4 til 59,8 milliarder pund, mellom 2013 og 2017.
• London er en av verdens mest populære destinasjoner for moteshopping, med flere globale varemerker enn noen annen verdensmetropol.
• 40 prosent av turisters totale konsumi London skjer i detaljhandelen, noe som estimeres å tilsvare 92 milliarder pund.
• Detaljhandelen i Storbritannia sysselsetter over 3 millioner mennesker. Det utgjør mer enn 10 prosent av den totale arbeidsstyrken, noe som gjør sektoren til den største private arbeidsgiveren. Kun i London skaper detaljhandelen 400 000 arbeidsplasser.

Lindex er en av Europas ledende motekjeder med over 480 butikker. Etter lanseringen i England finnes Lindex i 17 land. Vår forretningsidé er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Lindex’ sortiment omfatter flere motekonsepter innen dame- og barneklær samt undertøy til moteinteresserte kvinner. Lindex er en del av det finske børsnoterte Stockmann-konsernet. Ytteligere informasjon finnes på www.lindex.com

For more and high-resolution images, please visit Lindex Newsroom.
News! Subscribe to Lindex press releases and follow us in social medias.

For more information, please contact:

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex
Tel: 46 31 739 50 60
E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 480 butikker i 16 land er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com

Lindex is one of Europe's leading fashion brands, with approximately 480 stores in 18 markets. Lindex offers inspiring and affordable fashion for the fashion interested and conscious woman. The assortment includes several fashion concepts within women's wear, kids’ wear, lingerie and cosmetics. Today more than 50% of Lindex garments are made from more sustainable materials and the goal is to reach 80 % by year 2020. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann group. More information is available at www.lindex.com