Lindex åpner butikk i London

Lindex kommer til å åpne sin første butikk i motemetropolen London våren 2015. Butikken vil ligge i Westfield Stratford City. Et lokalt distribusjonssenter vil også være på plass og motekjedens lokale e-handelsside er allerede lansert.

Denne satsingen er et viktig steg for å styrke varemerket Lindex internasjonalt, og en fortsettelse på motekjedens internasjonale ekspansjon.

– Dette er en stor dag i vår historie. Vi har lengtet etter å kunne tilby vår prisgunstige og inspirerende mote i en så spennende by som London, en av verdens mest attraktive shoppingdestinasjoner, sier konsernsjef i Lindex, Ingvar Larsson.

– Etablering av en ny Lindex-butikk i London er av stor strategisk betydning for Lindex, og samtidig veldig inspirerende for oss som jobber med Lindex i Norge. Vår tilstedeværelse i en av verdens største motemetropoler, gir en fantastisk mulighet til å høste nye erfaringer og utvikle nye konsepter for våre butikker i Norge, sier administrerende direktør, Hanne Leino, i Lindex Norge.

Butikken vil tilby et moderne shoppingmiljø som løfter frem varemerkets skandinaviske arv i innredning og miljø.

– Vi skal tilby moteopplevelse i verdensklasse, både i butikk og på nettet. Det gjelder i alt fra innredning og servicenivå, til moten vi tilbyr og hvordan vi presenterer den. Å ha en god butikkbeliggenhet sammen med en nettbutikk gjør at vi kan nå ut til en stor kundegruppe allerede fra dag én, sier Ingvar Larsson. God tilgjengelighet er en viktig faktor i etableringen. Takket være et distribusjonssenter på stedet kan butikken motta påfyll hurtig. Dessuten kan britiske kunder allerede nå enkelt og smidig shoppe og betale i lokal valuta på lindex.com. Via nettbutikken nås også kunder i øvrige deler av landet.

Fakta om britisk mote- og detaljhandel

• Den totale omsetningen i britisk motehandel er forventet å øke med 18,7 prosent, fra 50,4 til 59,8 milliarder pund, mellom 2013 og 2017.
• London er en av verdens mest populære destinasjoner for moteshopping, med flere globale varemerker enn noen annen verdensmetropol.
• 40 prosent av turisters totale konsumi London skjer i detaljhandelen, noe som estimeres å tilsvare 92 milliarder pund.
• Detaljhandelen i Storbritannia sysselsetter over 3 millioner mennesker. Det utgjør mer enn 10 prosent av den totale arbeidsstyrken, noe som gjør sektoren til den største private arbeidsgiveren. Kun i London skaper detaljhandelen 400 000 arbeidsplasser.

Lindex er en av Europas ledende motekjeder med over 480 butikker. Etter lanseringen i England finnes Lindex i 17 land. Vår forretningsidé er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Lindex’ sortiment omfatter flere motekonsepter innen dame- og barneklær samt undertøy til moteinteresserte kvinner. Lindex er en del av det finske børsnoterte Stockmann-konsernet. Ytteligere informasjon finnes på www.lindex.com

For more and high-resolution images, please visit Lindex Newsroom.
News! Subscribe to Lindex press releases and follow us in social medias.

For more information, please contact:

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex
Tel: 46 31 739 50 60
E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 480 butikker i 16 land er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com