Lindex feirer 60 år med mote

I 2014 fyller Lindex 60 år og planlegger en storslagen feiring for å vise fortiden, nåtiden og fremtiden til varemerket Lindex.

Feiringen begynner 1. september med kampanjen Lindex 60 years in fashion, der moteuttrykket er sterkere enn noensinne, og kampanjen frontes av modellene Hilary Rhoda, Andreea Diaconu og Anne Vyalitsyna.

«Det vesentlige ved denne kolleksjonen er de ultimate plaggene som kan brukes til alt og som vil matche det du allerede har i din garderobe. Utfordringen vår har vært å finne og skape de perfekte høstplaggene, og jeg er meget stolt av denne kolleksjonen som rører ved kjernen av Lindex», sier Nina Starck, designsjef i Lindex.

2014 er et jubileumsår for Lindex. Siden starten i 1954 har selskapet kontinuerlig jobbet for å utvide, utvikle og utfordre seg selv. Med vellykkede kolleksjoner og kampanjer har Lindex sikret sin posisjon som et varemerke med sterkt motefokus, og med jubileet ønsker Lindex å feire både sine 60 år i motebransjen, og sin fremtid.

«Det er med mye stolthet at Lindex nå ser tilbake på de 60 årene som har gått. De viser hvor mye selskapet har utviklet seg, men det slutter ikke her. Vi feirer dette jubileumsåret med store planer for fremtiden og ser frem til å lansere og åpne butikker på nye markeder», sier Ingvar Larsson, konsernsjef i Lindex.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge
Tel: 47 41407612
E-mail: hanne.wergeland@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 480 butikker i 16 land er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com

Lindex is one of Europe's leading fashion chains, with approximately 480 stores in 16 markets. Our business concept is to offer inspiring and affordable fashion. The Lindex selection encompasses a variety of fashion concepts within women's wear, children's wear and lingerie for women who are interested in fashion. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann group. More information is available at www.lindex.com