Lindex Missoni-kolleksjonen lanseres 25.9 – se backstagefilmen her!

Det italienske motehuset Missoni samarbeider med Lindex for å støtte brystkreftforskningen. Den unike kolleksjonen som lanseres 25. september vil selges i samtlige Lindex-butikker i Norden, Mellom-Europa, Midtøsten og på www.lindex.com

Lindex Missoni-kolleksjonen, med mønster og design som er typiske for Missoni, består av totalt 75 deler - dameklær, undertøy, barneklær og accessoirer - og er designet av Angela Missoni. 10 % av de totale salgsinntektene går direkte til kampen mot brystkreft.

- Samarbeidet med Lindex har gitt oss en unik mulighet til å tilby alle kvinner prisgunstig design, og samtidig mulighet til å kunne bidra med noe gjennom å spre informasjon om brystkreft rundt om i verden, sier Angela Missoni, Creative Director hos Missoni.

- Gjennom samarbeidet med Missoni vil vi gi kundene våre tilgang til et av verdens mest kjente og anerkjente varemerker, samtidig som vi fortsetter vårt langtrekkende arbeid for å støtte brystkreftforskningen, sier Lea Rytz Goldman, Design- og innkjøpsdirektør i Lindex.

Se backstagefilmen om Lindex sitt samarbeid med Missoni, og få et innblikk i arbeidet med kolleksjonen!

Vil du vite mer om designsamarbeidet Lindex Missoni, les den første pressemeldingen her.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet!
Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Leino
Country Manager Lindex Norge
E-mail: hanne.leino@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 450 butikker i Norge, Sverige, Finland, Island, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Polen, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com

Lindex is one of Europe's leading fashion brands, with approximately 480 stores in 18 markets. Lindex offers inspiring and affordable fashion for the fashion interested and conscious woman. The assortment includes several fashion concepts within women's wear, kids’ wear, lingerie and cosmetics. Today more than 50% of Lindex garments are made from more sustainable materials and the goal is to reach 80 % by year 2020. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann group. More information is available at www.lindex.com