Lindex tilbakekaller babyvest

Vi har dessverre oppdaget at trykknappene i den rosa babyvesten med artikkelnummer 7233167 ikke oppfyller Lindex sikkerhetskrav. Trykknappene er ikke festet i henhold til Lindex sine instruksjoner og kan derfor løsne.

Løse knapper kan utgjøre en kvelningsfare for små barn. Vi oppfordrer derfor alle kunder som har fått eller kjøpt denne vesten til å returnere den i nærmeste Lindex-butikk mot full tilbakebetaling.

Vi er opptatt av våre kunders helse og sikkerhet. Derfor er kvalitet og sikkerhet viktig for oss på Lindex og vi har et stort fokus på dette når vi produserer vår mote. Vi beklager at denne babyvesten har passert våre sikkerhetskontroller.

Tilbakekallingen gjelder kun babyvesten med artikkelnummer 7233167.

Kunder som har spørsmål kan henvende seg til Lindex kundeservice på e-mail:  customerservice-no@lindex.com eller telefon:800 45 332 .

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 490 butikker i 18 land er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com

Lindex is one of Europe's leading fashion brands, with approximately 480 stores in 18 markets. Lindex offers inspiring and affordable fashion for the fashion interested and conscious woman. The assortment includes several fashion concepts within women's wear, kids’ wear, lingerie and cosmetics. Today more than 50% of Lindex garments are made from more sustainable materials and the goal is to reach 80 % by year 2020. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann group. More information is available at www.lindex.com