Ny designsjef i Lindex

Som et ledd i Lindex sin internasjonale ekspansjon, og for ytterligere å spisse moten, er det ansatt en ny designsjef. Nina Starck, som tiltrådte stillingen før årsskiftet, kommer til Lindex fra H&M, der hun var ansvarlig for overgripende trendanalyser. I rollen som designsjef kommer Nina Starck også til å inngå i innkjøpsavdelingen i Lindex.

– Vi ønsker å fortsette og utvikle moten i Lindex. Rekrutteringen av Nina Starck innebærer et ytterligere fokus i vårt designarbeid, og dette vil bidra positivt til det totale tilbudet til våre kunder, sier konsernsjef for Lindex, Göran Bille.

Nina Starck har blant annet studert ved designhøyskolen i Borås og ved Tillskärarakademin i Stockholm. Hun har tidligere jobbet med å lede det kreative arbeidet ved produksjonen av kolleksjoner og kommer nå fra H&M, der hun var ansvarlig for overgripende trendanalyser.

– For meg handler design om å lykkes med å formidle en tydelig og inspirerende visjon, som følger en rød tråd fra visjon og ned til kolleksjonene som kunden møter i våre butikker, sier Nina Starck, designsjef i Lindex.

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge
Tel: 47 41407612
E-mail: hanne.wergeland@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 470 butikker i 16 land er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com

Lindex is one of Europe's leading fashion brands, with approximately 480 stores in 18 markets. Lindex offers inspiring and affordable fashion for the fashion interested and conscious woman. The assortment includes several fashion concepts within women's wear, kids’ wear, lingerie and cosmetics. Today more than 50% of Lindex garments are made from more sustainable materials and the goal is to reach 80 % by year 2020. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann group. More information is available at www.lindex.com