• LINDEX/

Plus size-modellene Ashley Graham og Candice Huffine fronter Lindex’ høstkampanje

Denne høsten integrerer Lindex store størrelser i alle sine motekonsepter, noe som innebærer at det tidligere plus size-konseptet, Generous, forsvinner. Høstens store kampanje frontes av blant andre plus size-modellene Ashley Graham og Candice Huffine.

”Vi vil at kvinner i alle størrelser skal føle seg inkludert og at de kan handle fra alle våre motekonsepter. Med denne forandringen vil kolleksjonene våre gjøres enda mer inspirerende og tilgjengelig for flere. Vi har så langt fått fantastisk positive reaksjoner fra våre kunder, noe som er en tydelig bekreftelse på at initiativet vårt er blitt satt pris på”, sier Annika Hedin, designsjef i Lindex.

Kampanjen Fall Fashion Heroes er bygget rundt høstens 5 garderobehelter; genseren med ballongermer, toppen med klokkeformede ermer og skorstenskrave, strikkekjolen, den smale ankelbuksen og jeansen. Fargene skifter fra dyp vinrødt og brent bruntone, til oransje og lys rosa.

”Det er fantastisk at Lindex inkluderer større størrelser i sine kolleksjoner. Fotoshooten var en sterk opplevelse, ettersom vi som ble valgt som modeller representerer et stort mangfold. Det var så mye girl power på settet”, kommenterer Ashley Graham.

I tillegg til Graham og Huffine, frontes kampanjen av supermodellene Alek Wek, Toni Garrn og Cora Emmanuel.

Lindex Fall Fashion Heroes lanseres i butikk og på lindex.com 22. september.

Creative Director; Mooks Hanifiah, Wednesday Agency
Photographer: Cuneyt Akeroglu
Models: Alek Wek, Ashley Graham, Toni Garrn, Candice Huffine, Cora Emmanuel
Stylist: Caroline Newell
Hair: Angelo Seminara
Make-up: Gemma Smith-Edhouse

Besøk vårt pressearkiv for å laste ned høyoppløste bilder her.

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge
Tel: 47 41407612
E-mail: hanne.wergeland@lindex.com

Lindex er en av Europas ledende motekjeder, med rundt 480 butikker i 17 land. Lindex sitt forretningskonsept er å tilby inspirerende og prisgunstig mote til den moteinteresserte kvinnen. Sortimentet inneholder flere ulike konsepter innen damemote, barnemote, undertøy og kosmetikk. Mer enn halvparten av Lindex sitt totale sortimentet kommer fra mer bærekraftige kilder, og Lindex har forpliktet seg til å nå 80 % innen 2020. "We Make Fashion Feel Good" er Lindex sitt kommunikasjonskonsept, som tydelig formidler hva Lindex gjør og står for. Lindex er en del av den finsklistede Stockmann-gruppen. Mer informasjon på http://www.lindex.com/no/