LIQUI MOLY er offisiell sponsor ved 2017 IIHF ishockey-VM

Med ishockeykampene i Tyskland og Frankrike avrunder oljeprodusenten nå vintersportsesongen for denne gang.

April 2017 – Storslått vinteravslutning for LIQUI MOLY. Den tyske oljespesialisten er offisiell sponsor ved 2017 IIHF ishockey-VM, som går av stabelen i mai i Tyskland og Frankrike. «Verdensmesterskapet er det siste av de store internasjonale vintersportarrangementet denne sesongen. Landene som deltar, er svært viktige markeder for oss», påpeker Peter Baumann, markedsføringssjef hos LIQUI MOLY.

I tillegg til de nordeuropeiske landene, vil Frankrike, Italia, Sveits og seks østeuropeiske land stille med lag i verdensmesterskapet. «Russland er vårt definitivt største eksportmarked, mens USA er et marked hvor vi ser et enormt potensial, og der vi ønsker å vokse oss store», sier markedsføringssjefen. I alle disse landene er ishockey svært populært eller sågar nasjonalsport.

Tittelkampene i Russland i 2016 hadde nesten 420 000 tilskuere. TV-overføringene i 167 land ble fulgt av oppimot 1,3 milliarder seere. Under forrige VM i Tyskland i 2010 passerte nærmere
550 000 besøkere stadionportene.

Firmalogoen blir plassert i det TV-relevante området bak målet både i Köln- og Paris-arenaen, på alle offisielle dokumenter, utstillingsvegger og reklamekuber på stadion.

Ishockey-turneringen, som går fra 5. til 21. mai i Tyskland og Frankrike, er det siste i rekken av internasjonale vintersportarrangementer i Europa, USA og Asia som LIQUI MOLY så langt har sponset med til sammen flere millioner. «På denne måten når vi ut til millioner av publikummere som ikke allerede kjenner LIQUI MOLY fra motorsporten», betoner Peter Baumann.

LIQUI MOLYs unikt rikholdige bilkjemiske sortiment omfatter rundt 4000 produkter: motoroljer og additiver, fett og pastaer, sprayer og bilpleie, klebe- og tetningsmidler. LIQUI MOLY, som ble grunnlagt i 1957, utvikler og produserer utelukkende i Tyskland. Selskapet er der ubestridt markedsleder på additiver, og blir gang på gang stemt frem som beste oljemerke. LIQUI MOLY, som ledes av eier Ernst Prost, forhandles i 120 land, og hadde i 2016 en omsetning på 489 millioner euro.