Ny administrerende direktør for Maersk Line Skandinavia

Susanne Jacobsson er utnevnt til administrerende direktør for Maersk Line i Skandinavia med hovedkontor i Gøteborg. Susanne har siden januar 2010 vært salgsdirektør i Maersk Line Skandinavia.

Susanne Jacobsson overtar stillingen etter Christian Juul-Nyholm, som går videre i konsernet og blir administrerende direktør for Maersk Line i De forente arabiske emirater.

Lang ledererfaring

Susanne Jacobsson er i dag sjef for salgsvirksomheten i Maersk Line i Skandinavia. Hun har lang og bred erfaring primært fra telekom-bransjen der hun har hatt en rekke ledende stillinger innen salg, markedsføring og organisasjonsutvikling.

- De fire siste årene i Maersk Line har gitt meg god innsikt i kundenes forretninger og hvilken service vi må levere for å kunne lykkes sammen. Vi har en tydelig strategi med fortsatt sterkt kundefokus, og jeg ser frem til å fortsette og utvikle Maersk Line Skandinavia i et krevende og spennende marked, sier Susanne Jacobsson.

Susanne Jacobsson tiltrer stillingen den 1. juli 2014.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte Charlotte Blomberg, kommunikasjonsansvarlig, på +46 (0)31-7512004.

Om oss

Maersk Line er verdens ledende containerrederi Maersk Line er verdens største containerrederi med kontor i flere enn 125 land, en flåte på over 500 skip og og nærmere 1 900 000 containere. Maersk Line er en del av danske Maersk Group som totalt har ca 89 000 ansatte. Maersk Line i Skandinavia har hovedkontor i Gøteborg og har ca 150 ansatte. Selskapet har også salgskontor i Stockholm, Oslo, Århus og København.

Sitater

- De fire siste årene i Maersk Line har gitt meg god innsikt i kundenes forretninger og hvilken service vi må levere for å kunne lykkes sammen. Vi har en tydelig strategi med fortsatt sterkt kundefokus, og jeg ser frem til å fortsette og utvikle Maersk Line Skandinavia i et krevende og spennende marked, sier Susanne Jacobsson.
Susanne Jacobsson, Maersk Line