Minibiteringer for de aller minste

Det kan gjøre ordentlig vondt når babyens første tenner bryter frem. Det er deilig å ha noe å bite i. MAM har utviklet små, lette biteringer som også en liten baby enkelt kan holde selv. De lindrer smerten raskt og hjelper babyen å slappe av.

I samarbeid med erfarne tannleger og barneleger har MAM utviklet to små og lette biteringer for de forskjellige fasene av tannfrembrudd. Bite & Relax 1 er spesielt tilpasset for å komme til fortennene, og egner seg for babyer fra 2 måneders alder. Bite & Relax 2 er utviklet for å nå kinntennene som bryter frem litt senere, ved 4 måneders alder.

Det er den spesielle formen og de forskjellige overflatestrukturene som gir rask lindring. Fire forskjellige teksturer på biteflaten og to forskjellige materialer gir babyen variasjon under tannfrembruddet. Tannkjøttet masseres varsomt og ubehag lindres raskt. Den spesielle 3D-formen trener også babyens finmotorikk.

Minibiteringene er ikke bare veldig små, men også veldig lette. Det gjør at små babyer kan holde dem uten problemer. Og de er perfekte å ta med når man er på farten!

”Tiden med tannfrembrudd er ofte en tøff periode for både baby og foreldre. Det føles bra å kunne gjøre noe for å lindre ubehaget og støtte foreldrene”, sier Carin Gunnarsson, Consumer Relationship Manager hos Bambino Mam.

Minibiteringene leveres, som alle MAMs smokker, i en praktisk oppbevarings- og steriliseringsboks. MAM Bite & Relax kan kjøpes i barneutstyrsforretninger og på mambaby.com.

For mer informasjon og bildemateriale, kontakt:

Karin Backmark, markedsassistent

E-post: karin.backmark@bambino-mam.se

Tlf.: 08 613 00 45

Bambino Mam tilbyr produkter av høy kvalitet til barn – sugedeler, flasker, brystskjold og mye annet innenfor amming, mating og stell.

Dere finner oss på bambino-mam.se

Bambino finnes også på facebook.com/BambinoBaby
og instagram.com/bambino_se

Mam finnes også på facebook.com/MAMBaby