HUN SA JA! BARBIE OG KEN ER SAMMEN IGJEN

Etter syv år fra hverandre, er Barbie endelig tilbake i Kens armer. Fans verden over bidrar til å feire årets mest romantiske dag.

New York (14. februar 2011):

Dukkene Barbie og Ken kunngjør i dag at de offisielt er et par igjen, etter at de sjokkerte verden med sin overraskende avgjørelse om å ta en pause i 2004. Nå, på årets mest romantiske dag, sier Barbie «ja», og Ken er igjen blitt kjæresten hennes.

Barbie og Kens felles historie er representativ for tiden – komplett med tabloidopphausede brudd, trendsettende stil og en dyp kjærlighet som har tatt dem gjennom fem tiår. De har speilet tidsånden, og i løpet av de siste månedene har deres komplekse forhold fått spillerom på Facebook og Twitter. Ken har postet overdådige romantiske gester, som beviser at til tross for at han er av plastikk, er kjærligheten ekte.

I dag tidlig endret Barbie sin status på Facebook til «in a relationship», og paret har til og med integrert sine sider, og har nå én felles Facebook-side (Facebook.com/barbie)

– Barbie og Ken har en episk kjærlighetshistorie, sier Stephanie Cota, Senior Vice President Clobal Marketing i Mattel Girl Brands.

– Som den ultimate kjæresten, i enhver anledning, visste Ken nøyaktig hvordan han skulle få Barbie tilbake. Det ikoniske paret er som skapt for hverandre, og dette er bare begynnelsen av deres neste kapittel sammen, sier Cota.

Barbie og Kens kjærlighetshistorie

Alt startet våren 1961. Ken var ny i byen og «love was in the air». Amerikas nye fashion-par fant umiddelbart sin plass midt i rampelyset. Deres kjærlighetshistorie er av den tidsløse typen. Gjennom tykt og tynt har de speilet det beste (og noen ganger det verste) av popkulturen – med hvert tiårs trendy moter og hår, samtidig som de har hatt karrierer som har inspirert generasjoner av fans.

På 70-tallet hadde de de groovieste hårfrisyrene tiåret kunne by på, som Quick Curl Barbie® og Superstar Ken®. En av deres lettest gjenkjennelige looks, var som Sun Loving Malibu™ Barbie® og Sun Loving Malibu™ Ken®, et par som virkelig gjorde solbrune kropper populære. På 80-tallet fortsatte paret å bestemme trendene med stort hår og flashy stil som Dream Date™ Barbie® og Dream Date™ Ken®. Deretter fokuserte de på skuespillerlivet og sine respektive karrierer gjennom 90-årene, da de spilte inn 10 filmer sammen, samtidig som de prøvde seg som olympiere, piloter og dansere – mens de hele tiden hadde øyne kun for hverandre.

Det var ikke før i det nye milleniumet at alt skulle endre seg for Ken. På Valentines Day i 2004, etter mer enn 43 år sammen, bestemte Hollywoods drømmepar at tiden var kommet for å tilbringe litt tid hver for seg. Barbie begynte å date Blaine, en australsk surfer som sjarmerte seg inn i hjertet hennes. Men Ken er beviset på at ekte kjærlighet varer for evig, og i 2006 gjorde han et iherdig forsøk på å vinne drømmedama tilbake. Han fikk hjelp av kjendisstylist Phillip Bloch, og skulle med sin «Hollywood-makeover» imponere Barbie. Han scoret høyt, med innsatsen og sitt nye utseende, men de to dukkene forble «bare gode venner».

Så, etter flere år i bakgrunnen, bestemte Ken i 2010 at det var på tide å tre inn i rampelyset igjen. Han tok tilbake sin plass i popkulturen, med sitt kritikerroste selvportrett i filmen Toy Story 3, gjennom sosiale medier som Facebook, Twitter og Foursquare, og fikk dessuten en digital realityserie: «Genuin Ken: The Search for the Great American Boyfriend».

Med denne hypen, sin nye berømmelse og all oppmerksomheten det medførte, sørget han for å fange oppmerksomheten til et par babyblå øyne.

For å se mer om parets kjærlighetshistorie og verdens reaksjoner på at de har funnet sammen igjen, vennligst se: www.barbieandken.com

Til redaksjonene: Bilder i høyoppløselig format, video og ytterligere informasjon finnes på www.barbiemedia.com

Pressekontakt for Mattel i Norge, Hanne McBride, kan kontaktes på telefon +47 930 62 894 eller e-post: hanne@magnumpr.no

Mattel, Inc., (NYSE: MAT, www.mattel.com) er verdensledende innen design, produksjon og markedsføring av leker og familieprodukter. Mattel-familien består av bestselgende merkenavn som Barbie, den mest populære fashiondukken noensinne introdusert, Hot Wheels, Matchbox, American Girl, Radica og Tyco R/C, samt Fisher-Price-merker, inkludert Little People, Power Wheels og en rekke underholdningsrelaterte lekeserier. Mattel er av Forbes Magazine rangert som et av USAs mest pålitelige selskaper og er ranket på CRO Magazines 100 Best Corporate Citizens-liste. 2007 markerte en tiårsmilepæl i Mattels historie i forhold til etiske produksjonssystemer, med Global Manufacturing Principles og fokus på etisk forretningsdrift. Mattels globale hovedkontor er i El Segundo, California, USA, og selskapet har mer enn 30.000 ansatte i 43 land og selger produkter i mer enn 150 nasjoner. Mattels visjon er å være verdens beste leketøysmerke – i dag og i morgen.

Tags: