Populært kosedyr utvikler barnas kreative evner

Trykk på armen og valpen synger alfabetet for deg – eller trykk på foten og den sier ”fot”. Den populære bamsen fra Frisher-Price kalles Learning Puppy fordi den gir ditt barn de beste forutsetninger for å lære om farger, tall og musikk i løpet av de første årene.

Det kan være vanskelig å velge bare én leke når du vil kjøpe noe som skal underholde, utfordre og utvikle barnet ditt. Learning Puppy gir deg alt på en gang. Den koselige krabaten er designet for barn fra seks måneder og opp til tre år. Den er søt, myk og trenger en klem. Samtidig introduserer den barnet for tall, farger, bokstaver og ulike kroppsdeler.

– Du får mye moro og utviklende lek med Learning Puppy. Den vekker en nysgjerrighet og et ønske om å leke – både for babyer og barn. Når de lærer en ny ferdighet utvikler de selvtilliten sin, noe som kan ha stor betydning senere i livet, sier Frida Nilsson, nordisk Brand Manager for Fisher-Price.

Du må treffe riktig
Det er viktig for barnas utvikling at de blir utfordret med leker tilpasset deres aldersgruppe. Samtidig må de stimuleres på ulike måter. Det meste barna lærer i løpet av sine første år kommer fra lek – ved å berøre, se, føle og høre. Derfor har Fisher-Price utviklet Learning Puppy. Den stimulerer barnas rytmiske, emosjonelle og motoriske ferdigheter.

– Når du er en baby er alt nytt og alt må utforskes. Derfor er det viktig for oss å lage leker som vil oppfylle barnets behov – i alle aldre. Treffer du riktig vil du se at lekene er i stand til å roe ned, stimulere og få barna til å le av glede, sier Frida Nilsson.

For å være sikker på at de treffer riktig, tester Fisher-Price alle sine produkter svært nøye før de lanseres på markedet. I tillegg til 200 kreative spesialister er det først og fremst barna som leder produktutviklingen. Fisher-Price har sit eget lekelaboratorium i USA hvor barn tester prototyper og avgjør hvilke leker som skal ende opp i butikkene.

Barn lærer fort når de leker
Sammen med foreldrene kan denne koselige valpen oppfordre barna til å lære gjennom lek, dans og sang. Når barnet berører valpen vil den svare med musikk, søte utsagn, og ti sanger som barna kan synge med på. Valpen har seks ulike punkter som kan berøres. Valpen vil si morsomme setninger og lære barna å telle 1-2-3 og si bokstavene ABC. De vil og lære å gjenkjenne ulike farger og kroppsdeler, og lære å løse problemer for å få valpen til å synge. Learning Puppy kan underholde med ti sanger barna kan synge med på – fire om alfabetet, tallene, forskjellige farger og kroppsdeler, og seks sanger som oppfordrer barna til å synge med.

For mer informasjon, kontakt:

Frida Nilsson, Nordic Brand Manager Infant & Preschool, Mattel

Telefon: +45 43 20 75 35, e-mail: frida.nilsson @mattel.com

Mattel, Inc., (NASDAQ: MAT, www.mattel.com (http://www.mattel.com/) er verdensledende innen design, produksjon og markedsføring av leker og familieprodukter. Mattel-familien består av merker som Barbie®, den mest populære motedukken som noensinne er blitt lansert, Hot Wheels®, Matchbox®, American Girl®, Radica® og Tyco R/C® samt Fisher-Price®-merker, inkludert Little People®, Power Wheels®. I 2010 ble Mattel utnevnt til en av FORTUNE Magazines "100 Best Companies to Work For" for tredje år på rad og ble plassert som Corporate Responsibility Magazines "100 Best Corporate Citizens." Mattel er også anerkjent som et av "World's Most Ethical Companies." Med hovedkontorer i El Segundo, Calif, sysselsetter Mattel omkring 27.000 mennesker i 43 land og selger produkter i mer enn 150 land.

Tags: