Ekstreme forvandlinger på TV-Norge igår: Kvinne fikk hørselen tilbake.

Report this content

Ekstreme forvandlinger på TV-Norge igår: Kvinne fikk hørselen tilbake. Kvinne fikk hørselen tilbake på TV-programmet Ekstrem Forvandling. Trebarnsmoren Cynthia (49), født med en hørselssvekkelse, var den første i USA som fikk Diva SD-19 høreapparat. Et kraftig høreapparat med to mikrofoner og et eget program for lytting til musikk. Ekstrem forvandling - Vi var en av de første landene i verden som fikk disse høreapparatene på markedet, og håper vi har forvandlet livssituasjonen til det bedre for flere hørselshemmede med dette forteller daglig leder, Jørgen Sætre i Medisan A/S på Majorstuen i Oslo. Medisan A/S har allerede sendt ut 250 slike høreapparater på det norske markedet, som er det kraftigste høreapparatet i Diva-serien. Ny høreopplevelse - Senso Diva øker taleforståelsen i støyende omgivelser, gjør svake lyder hørbare og tilpasser forsterkning og lydbehandling nøyaktig til brukerens behov ved hjelp av 15 individuelle frekvensbånd. - Alt dette er uavhengig av hvilke lydmiljøer den hørselshemmede befinner seg i, da apparatet er fullstendig automatisert, forklarer Sætre videre. Livskvalitet & Musikkopplevelse I Senso Diva kan man i tillegg også skifte til et spesielt musikkprogram ved hjelp av en programvelger. Programmet er designet slik at man hører alle nyansene i musikken. Generelt har høreapparatindustrien fokusert på oppfattelsen av tale hos hørselshemmede. Alt dette handler egentlig om å forbedre hørselhemmedes livskvalitet, avslutter Sætre. Kontakt: Jørgen Sætre, Daglig leder Medisan AS Telefon: 22 59 90 56 928 24 199 E-post: J.Satre @medisan.no Dato: 11-Feb-04 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/11/20040211BIT01040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/11/20040211BIT01040/wkr0002.pdf