Mekonomen sammen med svenske skistjerner i unik satsning.

Fire av Sveiges største og beste langrensløpere Anders Sødergren, Bjørn Lindh, samt Mathias og Thobias Fredrikson gjør samme sak og samles i en helt ny treningsgruppe under navnet ”TEAM MEKONOMEN”. I ”TEAM MEKONOMEN” får de forutsetninger som de under en tid har etterspurt, dette gjeller områder som trening, kost, smøring og medisinsk støtteaperat. Hensikten er sammen å satse på verdenscupen, VM 2009 samt olympiske leker 2010.

Hovedmålet er å nå topplaseringer i verdenscupen samt nye medaljer i VM og olympiske leker.

-Langrenn er en sport med stolte svenske tradisjoner og en dyp forankring i den svenske idrettskulturen. Mekonomen ser det som et privilegium og kunne være med å støtte arbeidet innenfor kommende internasjonale konkurranser.

- For Mekonomen er det også en viktig ingrediens at samtlige løpere representerer høye prestasjoner samt en høy moral.

- Løperne i ”TEAM MEKONOMEN” kommer til å være en inspirasjons kilde i Mekonomens interne helsesport satsning. I helsesport satsningen inngår også de kosteksperter som hjelper ”TEAM MEKONOMEN”

- Samarbeidet innenfor ”TEAM MEKONOMEN” kommer også til å ha en lokal forankring gjennom lokal satsning fra forskjellige Mekonomen butikker. Mekonomen butikker som har samme lokalisering som løpernes klubber vil ta kontakt med klubbene for å søke et samarbeid vedrørende ungdomsarbeidet.

- Som samarbeids partnere i ”TEAM MEKONOMEN” foruten Mekonomen finnes også Milko og AXA

Betreffende løpernes synspunkter, opplegg av trening samt sammensetningen av ”TEAM MEKONOMEN” henviser vi til løpernes egen pressekonferanse.

Nils-Erik Brattlund, Sverigechef Mekonomen AB, tel 08-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 6077, 141 06 Kungens Kurva.
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66