Mettler-Toledo knytter sammen kontrollveiing med etikettkontroll til en alt-i-ett høyhastighetsløsning

CV3770 kombinerer kontrollveiing og etikettkontroll i en kompakt enhet; øker produksjonslinjens effektivitet; forbedrer bunnlinjen ved å redusere overfylling, omarbeiding; tilbakehenting og gjenoppretting; beskytter produsenter mot kostbare tilbakekallinger

Farmasøytisk-, næringsmiddel-, kosmetikk- og husholdnings-kjemikalieprodusenter med begrensede fabrikkarealer kan nå dra nytte av produktkontrollveiing og etikettkontroll ved høy gjennomstrømning med CV3770 kombinasjonssystem fra Mettler Toledo Garvens. Ved å tilby nøyaktig vektmåling og høy-ytelse etikettkontroll i en kompakt maskin, hjelper systemet produsentene med å minimere omarbeiding av produkter, tilbakehenting og gjenoppretting, sikre nøyaktig produktvekt, samtidig som etikettretningslinjer og mål- og vektlovgivning etterleves.

Dr. Richard Reisbig, European Market Manager, Mettler Toledo CI-Vision, forklarte: “Med hastigheten på dagens produksjonslinjer kan det typisk produseres hundrevis, om ikke tusenvis, av feilmerkede produkter før feilen blir oppdaget. Ommerking eller ompakking av produkter er kostbart i form av tid, arbeid og nedetid i produksjonen. Dersom produksjonslinjen har automatisk sekundærpakking, kan feilmerkede produkter (også kalt «etikett mix-up») automatisk bli pakket og sendt til forhandlere.  Kostnadene relatert til å spore opp, hente tilbake og omarbeide produktene vil vokse eksponentielt. I tillegg kan man risikere bøter fra forhandlere. Til slutt, dersom produktet ender opp hos forbrukeren vil det påløpe store kostnader ved tilbakekalling. Frem til denne lanseringen måtte produsenter integrere to adskilte systemer, eller tilpasse produktkontroll-løsninger til å både se etter etikett mix-up og å kontrollveie sine produkter. CV3770 alt-i-ett-systemet gir nå produsenter av forbrukerprodukter mulighet til å overvinne disse problemene og fokusere på å utvikle sine topplinje forretningsstrategier."

CV377O systemet kombinerer Mettler Toledo Garvens sine nye innovative C3000-serie kontrollvekter med egenskapene til Mettler Toledo CI-Vision sin visjons-inspeksjonsteknologi. Den kombinerte teknologien vil som sådan samtidig måler produktvekt og utfører flere inspeksjoner av viktig etikettinformasjon; spesifikt etikett-identifikasjonsnummer, utløpsdato, og partinummer. Dette sikrer etterlevelse av mål- og vektforskrifter, herunder mål og vekt (pakkede varer) regelverk 2006 og merkingsretningslinjer, for eksempel Europeiske Unions (EU) direktiv 2000/13 / EC, samtidig som den tar liten plass og har en enkelt utløsermekanisme for begge inspeksjonsteknologier noe som hjelper til med å forkorte produksjonslinjen, øke gjennomstrømningshastigheten og optimalisere bruken av fabrikkens arealer.

For første gang er et standard kombinert system, CV3770, i stand til å håndtere store pakkestørrelser, store inspeksjonsområder og flere inspeksjoner. Dette gir produsenter fleksibilitet til å kontrollere etiketter og kontrollveie forbrukerprodukter med et bredt spekter av ulike bredder, lengder og vekt. Det har Mettler Toledo CI-Vision sin CIVCore® programvare, som tillater presisjonsanalyse av høyoppløselige bilder på opp til 250 ppm, mens kontrollvektens følsomme veieceller og høy-ytelses programvare gjør den i stand til nøyaktig vektmåling ved høye hastigheter og optimaliserer oppdagelsesraten for defekte produkter uten at det går ut over linjeproduktiviteten. Det har en berøringsskjerm som er lett å bruke, og intuitive rullegardinmenyer og grafiske verktøylinjer forenkler oppsettprosessen for produktbytte, styrker fleksibiliteten og øker oppetiden i produksjonen.

CV3770 systemet har også en åpen konstruksjon som forenkler rengjøring, med skrånende overflater og rørformet rammeverk for å minimere skittfeller og et robust rustfritt stålkabinett for å beskytte interne mekanismer mot vann eller støvinntrengning. De hygieniske evner sikre at produsentene kan opprettholde de høye forventede krav til hygiene på farmasøytiske- og næringsmiddelproduksjonslinjer.

Dr. Reisbig la til: "I tillegg til å tilby høy-ytelsesteknologi i en kompakt enhet som produsenter av forbrukerprodukter er på jakt etter, er CV3770 designet for å være robust og lett å rengjøre, men også fleksibel, slik at produsentene kan optimalisere produktsikkerhet og reagere raskt på endringer i etterspørselen i markedet".

De altomfattende alternativer i C3000-serien samt CIVCore® programvarens inspeksjonsallsidighet gjør CV3770 lett å integrere i de mest krevende produksjonslinjer. Produsenter av forbrukerprodukt kan nå doble sine kostnadsbesparelser i et kombinert kontrollveiing - etikettkontrollsystem.

For mer informasjon om C3000-seriens kontrollvekter eller CV3770 kombinasjonssystem, kan du besøke nettsiden:.www.mt.com.

Om Mettler-Toledo Garvens  & Mettler-Toledo CI-Vision

Mettler Toledo CI-Vision er en leder i visuelle inspeksjonsløsninger for næringsmiddel og farmasøytisk industri. Siden 1979 har CI-Vision vært eksperten på design, produksjon og installasjon av nøkkelferdige løsninger for å oppdage defekte produkter nøyaktig og pålitelig i en rekke forskjellige prosesser.
Mettler Toledo Garvens er den ledende produsenten av kontrollveieløsninger i verden. Som en av de tidlige utviklere av dynamiske veiesystemer siden slutten av sekstitallet, er de leder på teknologi og løsninger, spesifikt til kundenes krav med uovertruffen presisjon og tilpasningsevne. Sammen med Safeline metalldeteksjon og røntgenkontroll, CI-Vision og Pharmacontrol Electronic GmbH (PCE), danner Mettler Toledo Garvens produktkontrolldivisjonen i Mettler Toledo.

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Peter Widgren
peter.widgren@mt.com