METTLER TOLEDO lanserer ny InMotion KF-produktserie med autosamplere til ovn

De nye autosamplerne til ovn fra METTLER TOLEDO er en innovativ løsning for automatisert Karl Fischer-titrering.

METTLER TOLEDO har gleden av å kunngjøre lanseringen av sine splitter nye, fullt sertifiserte InMotion KF ovn-autosamplere: InMotion Flex og InMotion Pro.

Disse instrumentene er utviklet for nøyaktig, presis og effektiv Karl Fischer-titrering i ethvert laboratorium. Med allsidige nye funksjoner og to forskjellige modeller finnes det her en løsning for behovene til ethvert laboratorium.

Nøyaktig. InMotion KF leveres med en nyskapende kolbe med en ny skru-hette i et stykke, som sikrer rask og sikker prøvebehandling. En automatisk gassmengdemåler gir operatøren full kontroll over gasstrømmen som kommer inn og går ut av titreringscellen.

Effektiv. Tiden som brukes til analyse av substanser kan ved hjelp av funksjonen for temperaturskanning reduseres med flere timer. Denne funksjonen reduserer prøveanalysetiden ved å bestemme substansens ideelle oppvarmingstemperatur med kun en gjennomkjøring. InMotion KF kan også kjøre opptil 120 prøver i serie uten å stoppe, noe som gir bedre arbeidsproduktivitet og brukervennlighet for de daglige rutinetestene.

Allsidig. Med en ergonomisk og plassbesparende design kan InMotion KF analysere opptil 26 prøver med en 25 cm stor plattform. InMotion KF Pro har tre ulike plattformer og kolbestørrelser og tilbyr en løsning for laboratorier av alle størrelser og i alle sektorer. Tilpassede plattformer kan utformes for laboratorier med ulike behov.

Overholdelse (Kompatibel) Prosedyren kalibrerer både ovnstemperaturen og gass-strømningshastigheten til titreringscellen og vil dermed fullt ut følge gjeldende OMCL-retningslinjer (Kvalifisering av automatiske titratorer, 2016). Alt er dokumentert med profesjonelle, lett forståelige sertifikater. I tillegg tilbyr METTLER TOLEDO service og support for den nye KF-ovnen gjennom hele livssyklusen, og tilbyr samme høye standard på servicen som for titratoren.

InMotion KF Flex og Pro kobles til de nyeste versjonene av METTLER TOLEDO Volumetric (V30S) og Coulometric (C30S) Karl Fischer-titratorer, samt de modulære T7- og T9 Excellence-titratorene. InMotion automatiske KF autosamplere til ovn er tilgjengelig nå. Les mer om denne spennende og nye produktserien på nettstedet til METTLER TOLEDO.

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.