METTLER TOLEDO lanserer smart bærbar pH-måler

Den bærbare pH-måleren Pro2Go™ er utviklet for bruk i linjen i laboratorier eller utendørs og gir raske målinger, enhånds håndtering og enestående holdbarhet. For å gi økt driftssikkerhet informerer måleren også brukeren om når sensoren må kalibreres eller byttes ut.

METTLER TOLEDO Process Analytics lanserer den håndholdte pH-måleren Pro2Go.

Bærbare pH-målere er et meget godt alternativ for å gjøre laboratoriemålinger og når det ikke er krav til en «in- line» sensor i produksjonen.

METTLER TOLEDOs Pro2Go kombinerer ergonomisk design med innovative målefunksjoner i et håndholdt instrument. Den robuste, vanntette måleren fra METTLER TOLEDO, er kompatibel med både analoge sonder og pH/redoks-sonder med digital intelligent sensorstyring (ISM™). ISM har funksjoner som «Plug and Measure» for feilfritt oppsett og forebyggende diagnostikk som indikerer når tilkoblede sensor må kalibreres, vedlikeholdes eller byttes ut.

Kompatibiliteten med METTLER TOLEDOs ISM- og analoge sensorer gjør at de samme pH/redoks-sondene som brukes til målinger i produksjonen, også kan brukes sammen med Pro2Go.

Måleren har en lagringskapasitet på 2000 målinger, bruker- og prøve-ID samt dataoverføring til PCer via et USB-grensesnitt, noe som gir sikker datahåndtering.

"Vi har pakket mange nyttige funksjoner inn i et slankt produkt”, sier Sabine Eisenmann, produktsjef hos METTLER TOLEDO. ”Pro2Go er utformet for å gjøre målinger enkle og praktiske også i lange perioder med gjentatte målinger."

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til http://www.mt.com/pro

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Michael Breer
' 45 43 27 08 00
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs avdeling for prosessanalyse utvikler og produserer instrumentering og sensorer til bruk i prosessmåling og -kontroll, og tilbyr måling av pH, oppløst oksygen og oksygen i gassform, oppløst ozon, turbiditet, potensiell oksygenreduksjon, resistivitet/konduktivitet, totalt organisk karbon og flyt. METTLER TOLEDO Prosessanalyse består av to bedriftsenheter, Ingold og Thornton, hvis produkter ofte brukes i industrier som: • Farmasi og bioteknologi • Kjemiske prosesser og raffineringsindustri • Brygging, mat- og drikkevareproduksjon • Kraft- og dampproduksjon • Produksjon av mikroelektronikk

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå till www.mt.com/pro

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.