METTLER TOLEDOs nye veieplattformer leverer presisjon for farlige områder

METTLER TOLEDOs nye PBK9- og PFK9-veieplattformer er utformet for å levere høyest mulig nøyaktighet i industriprosesser. Disse presisjonsplattformene er nå godkjent for bruk i farlige områder.

Siden introduksjonen i fjor, hjelper METTLER TOLEDOs robuste PBK9-benkveieplattformer og PFK9-gulvveieplattformer produsenter over hele verden med å håndtere råmaterialer, sikre overholdelse av regelverk og forbedre produktkvalitet i en rekke industrielle bruksområder. Men for første gang kan påliteligheten og nøyaktigheten til PBK9 og PFK9 lett integreres i industrielle bruksområder i farlige områder.

Både PBK9 og PFK9 – hver med en enestående oppløsning på opptil 750 000 divisjoner – er nå godkjent for bruk i Sone 1/21 og divisjon 2-områder samt sone 2/22 og Divisjon 1-områder. Den gode lesbarheten til disse plattformene er egnet til industrielle veieprosesser der toleranser må minimeres. For eksempel kan gass fylles til handelsberettigede spesifikasjoner med veiekapasitet på 60 kg og en godkjent avlesbarhet på 2 g. Eller 1 kg med pulver kan legges til i ett tonn væske med en anbefalt avlesbarhet på 2 g.

PBK9 og PFK9 oppnår bransjeledende metrologisk ytelse takket være den innovative monolittiske veiecelleteknologien og avanserte plattformkonstruksjonen. PBK9-benkeplattformer er tilgjengelige i kapasiteter fra.6 til 300 kg, mens PFK9-gulvplattformer er tilgjengelige i kapasiteter fra 300 til 3000 kg. Sistnevnte tilbys også med pneumatisk fjærbelastede plater for å gi rask, enkel servicetilgang. Alle PBK9- og PFK9-plattformer er tilgjengelige i rustfritt stål med en inntrengningsbeskyttelse på IP66/IP68.

Som alltid, bidrar avansert METTLER TOLEDO-teknologi til å garantere høyeste nivå av nøyaktighet og pålitelighet for problemfri veiing. Hvis du vil vite mer om hvordan PBK9 og PFK9 sikrer høy nøyaktighet ved bruk i farlige områder, kan du gå til www.mt.com/PBK9 eller www.mt.com/PFK9 , henholdsvis.

For spørsmål , vennligst ta kontakt :

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området industrivågar, terminaler och lastceller är Mettler-Toledo en världsledande leverantör. Vi är berömda för våra högkvalitativa vägningslösningar med hög precision. POWERCELL®-lastcellerna är världens mest exakta och tillförlitliga fordonslastceller. Vi erbjuder digitala lastceller och analoga lastceller med OIML- och NTEP-godkännanden för användning i farliga områden.

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.