METTLER TOLEDOs veie- og doseringsløsninger lar F&U-laboratorier på kontrakt vokse

Clearwater, Florida-baserte CoreRx, F&U laboratorium spesialisert i farmasøytisk formulering og design, stoler på METTLER TOLEDO Quantos for å møte sine kunders strenge krav og gi betimelige, konkurransedyktig pris på veie- og doseringsløsninger.

Ettersom farmasøytiske selskaper forholder seg til stadig mer aggressive produktinnovasjonsmål, må de stole på kontraktpartnere for å hjelpe til med prosessinnovasjon i legemiddelsformulering og -produksjon.  CoreRx tilbyr kundene sine mer enn 200 års kombinert erfaring med legemiddelsformulering, samt det nyeste av analyseutstyr til støtte i deres utvikling og produksjonsmål.

Bedriften ble opprettet for å fylle et kjent behov for API-formuleringsdesign og leveringsstøtte for farmasøytforskning i tidlige stadier, spesielt for kliniske eksperimenter i fase I-III. Opprinnelig, investerte de i et instrument for kapselpåfylling verdsatt til over 300 000 USD, men de hadde tekniske utfordringer med enheten, noe som stanset produksjon og kostet dem et prosjekt. Mens de var på jakt etter en erstatning fylte teknikere kapsler for hånd i en prosess som ikke var økonomisk bærekraftig.

Bedriftens ledende meteorolog vendte seg mot METTLER TOLEDO for en løsning og oppdaget at Quantos kunne vesentlig øke CoreRx’ kapselspåfyllingsmengde med en doseringstoleranse på kun én prosent. Sammenlignet med den første kapselpåfyllingsenheten, var Quantos mye billigere, tok opp mye mindre plass, den var brukervennlig og kunne vedlikeholdes internt. Faktisk fylte de en mengde på fem ganger mer enn den forrige prosessen, første gang Quantos ble brukt.

CoreRx la deretter til Quantos håndholdte pulverdispenserenhet (HPD) som er en bærbar, trygg og selvforsynt måte å håndtere API-er i laboratoriene deres. Dette har hjulpet produksjonen betraktelig, da mange prosjekter starter med bare noen få gram API.  HPD gjør det mulig for formuleringseksperter å utføre individuelle analytiske prøver da den støtter sømløs teknologioverføring og forhøyelse.

I dag har CoreRx’ tjenester vokst nok til å inkludere hele utvalget av cGMP-løsninger for farmasøytiske applikasjoner. I dette fartsfylte, ekspansive miljøet, setter selskapets ledende formuleringsforsker spesielt pris på Quantos’ prøve-til-prøve sporbarhet.

Lær hvordan Quantos og andre grunnleggende METTLER TOLEDO teknologier kan bidra til å opprette kostnadseffektiv dosering og veining i laboratoriums- eller produksjonsmiljø.

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com