Ny 10-minutters test fra METTLER TOLEDO kan forbedre fuktighetsanalyse

En rask, enkel og kostnadssvarende 10-minutters test bidrar til å sikre pålitelige fuktighetsanalyseresultater og innfrir kravene til regulerte bransjer. Denne raske testen gjør at fortløpende resultatsikring er innenfor rekkevidden til selv de travleste laboratoriene for å øke produktiviteten og kvaliteten.

Rutinemessige fuktighetsanalysetester mellom profesjonelle kalibreringer, er et utmerket middel til å sikre at fuktighetsmålingene konsekvent er korrekte. Regelmessig testing av ytelsen neglisjeres imidlertid ofte fordi tradisjonelle metoder er tidkrevende og upraktiske.

METTLER TOLEDO tilbyr nå en løsning: SmartCal™ . Dette nyskapende teststoffet tilbyr et raskt middel til å bekrefte ytelsen til en fuktighetsanalysator. Bruk av SmartCal ytelsestesting tar kun 10 minutter og den gjennomføres på samme enkle måten som en vanlig fuktighetsmåling.

I tillegg, som en generell funksjonskontroll, tester SmartCal samtidig både varme- og vektenhetene. Når resultatene ligger innenfor forventede toleranser, bekrefter den alle målingene som er foretatt siden forrige test. Disse resultatene vises i en serie på tydelige lesbare målerapporter for enkel overvåkning. De kan enten lagres direkte i instrumentet eller angis manuelt i en gratis, bekreftet Excel®-rapport.

METTLER TOLEDO tilbyr også en sertifisert versjon av SmartCal. SmartCal er testet av det uavhengige tyske føderale instituttet for materialforskning og -testing. Det tilfredsstiller krav fra myndighetene og er ideelt for høyregulerte miljøer som krever et ekstra nivå av resultatforsikring.

Den beste måten å komme i gang på, er METTLER TOLEDOs SmartCal StarterPac. Den inneholder alt som trengs for å komme i gang med rutinemessig testing av fuktighetsanalysatoren: 12 poser, alt tilbehør – inkludert bruksanvisningen – rapportmaler, termo-hygrometer og bekreftelsesdokumentasjon.

Du finner mer informasjon om prinsippene bak SmartCal, samt hvordan den brukes til raskt å innhente ytelsesforsikring under vis mer produktinformasjon.

For spørsmål , vennligst ta kontakt :

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.

Quick facts

Tweet dette