Ny høyhastighetssender for automatisert veiing

Den nye og kompakte vektsenderen fra METTLER TOLEDO sikrer raskest mulig tilkobling til et PLC-system via Ethernet/IP og PROFINET industrielle nettverk.

Vektsenderen ACT350 fra METTLER TOLEDO er utformet for å dekke behovene til personer som integrerer kontrollsystemer og konstruerer OEM-maskiner. Den gir 600 filtrerte vektverdier per sekund for raske veiinger med en nøyaktighet på 10 000 d. Ingen annen programvare er nødvendig for å fjerne vibrasjoner. Dette gjør at kunder på en rask og kostnadseffektiv måte kan integrere høyhastighets veiedata i sine automatiserte PCL-kontrollsystemer.

Fieldbus-tilkobling via Ethernet/IP, PROFINET RT eller PROFIBUS er integrert i en kompakt og plassbesparende enhet med DIN-skinne. ACT350 forenkler integreringsprosessen ved hjelp av enhetsbeskrivelsesfiler som gjør det lett å installere.

En integrert OLED-skjerm viser vektverdier og kan brukes i kombinasjon med tastaturet for å konfigurere og motta statusinformasjon.

Når det ikke lar seg gjøre å plassere testlodd på vekten, kan CalFree™ – en kalibreringsmetode uten vekter – redusere igangsettingstiden og gi gode resultater for tanker, beholdere, siloer, kar og transportbånd.

Last ned databladet: www.mt.com/ind-act350

METTLER-TOLEDO er en ledende global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er verdens største produsent og markedsfører av vektinstrumenter for bruk innen laboratorie-, industri og næringsmiddel. Innen industrivekter, terminaler og veieceller er Mettler-Toledo en verdensledende leverandør. Vi er berømt for våre høykvalitets veieløsninger med høy presisjon. POWERCELL®-veiecellene er verdens mest nøyaktige og pålitelige kjøretøy veieceller. Vi tilbyr digitale veieceller og analoge veieceller med OIML- og NTEP godkjenning til bruk i farlige områder.