Ny METTLER TOLEDO-senderserie for prosess- og vannapplikasjoner

METTLER TOLEDOs avdeling for prosessanalyse har lansert en ny serie med multiparametersendere for prosess- og vannanalyseapplikasjoner. M300-senderserien kan bruke både analoge sensorer og METTLER TOLEDOs digitale Intelligent Sensor Management-sonder (ISM®), og støtter tilkobling av forhåndskalibrerte sensorer og visning av avanserte verktøy for prediktivt vedlikehold.

ISM-teknologiens sensordiagnostikk gjør det mulig for operatører å overvåke sensortilstanden og utføre påkrevd vedlikehold før målinger påvirkes, og forhindrer dermed risikoen for ikke planlagt nede tid ved kritiske prosesser. Forhåndskalibrerte ISM-sensorer blir automatisk gjenkjent av senderen ved hjelp av et digitalt håndtrykk ved tilkobling, og sørger for øyeblikkelig og feilfri oppstart.

De nye M300-senderne har en berøringsskjerm med høy kontrast, og en tydelig menystruktur med rask tilgang til alle funksjonene. I kombinasjon med METTLER TOLEDOs unike Transmitter Configuration Tool (TCT), kan alle innstillinger overføres til en USB-enhet og raskt lastes opp på M300-enheter ute i felten.

De nye M300-senderne er tilgjengelig i ¼ og ½ DIN NEMA 4X-kabinetter, og er utviklet til å motstå tøffe innendørs- og utendørsinstallasjoner for prosessapplikasjoner.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke METTLER TOLEDOs nettsted eller kontakte en lokal representant. Du kan se en video om M300 her ( M300 ).

For spørsmål , vennligst ta kontakt :

Michael Breer
' 45 43 27 08 00
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs avdeling for prosessanalyse utvikler og produserer instrumentering og sensorer til bruk i prosessmåling og -kontroll, og tilbyr måling av pH, oppløst oksygen og oksygen i gassform, oppløst ozon, turbiditet, potensiell oksygenreduksjon, resistivitet/konduktivitet, totalt organisk karbon og flyt. METTLER TOLEDO Prosessanalyse består av to bedriftsenheter, Ingold og Thornton, hvis produkter ofte brukes i industrier som: • Farmasi og bioteknologi • Kjemiske prosesser og raffineringsindustri • Brygging, mat- og drikkevareproduksjon • Kraft- og dampproduksjon • Produksjon av mikroelektronikk

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå till http://no.mt.com/no/no/home/products/Process-Analytics.html

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.