Nye METTLER TOLEDO benkevekter øker produktiviteten i farlige områder

METTLER TOLEDO ICS4_6x kombibenkevekter gir sikker, kompatibel og nøyaktig veiing i farlige områder. Vektene har helt nye konfigurasjonsalternativer som løser ergonomiske problemer, mens terminalbaserte verktøy, for eksempel colorWeight®, øker prosesshatigheten og dermed også produktiviteten.

Ved veiing i eksplosjonsfarlige miljøer er det viktig at utstyret er trygt, kompatibelt og i stand til å håndteres effektivt. METTLER TOLEDO bidrar til å oppfylle regelverket for farlige områder og opprettholde nivået av nøyaktighet og fleksibilitet som kreves av prosesser med egensikre ICS4_6x kombibenkevekter.

METTLER TOLEDO ICS4_6x kombibenkevekter er konstruert for å gi maksimal sikkerhet i de farlige områdene sone 1 og 21. I tillegg gir de bransjeledende vektene i ICS4_6x-serien, en repeterbar oppløsning på opptil 750 000d uten at det går ut over sikkerheten.

ICS4_6x egensikre terminaler gir eksepsjonell funksjonalitet. Et komplett utvalg av innebygde veieapplikasjoner og allsidige monteringsalternativer gir mulighet til å velge den konfigurasjonen som passer til arbeidsmiljøet. Ved å utvide med METTLER TOLEDO colorWeight®-funksjonalitet økes hastigheten på veieoppgaven og man får en bedre kontroll ved at skjermfargen umiddelbart endres når vekten er innenfor toleransegrensene.

På et grunnleggende nivå gir egensikkerhet flere fordeler enn eksplosjonssikring. Ved å unngå alle antennelseskilder har METTLER TOLEDO gjort vedlikeholdet enklere og raskere med sikte på å redusere nedetiden. I tillegg har de egensikre løsningene en tendens til å være mindre, lettere og rimeligere enn sammenlignbare eksplosjonssikre løsninger, samtidig som de gir identisk drift både i trygge og farlige områder.

ICS4_6x-vekter er godkjent i henhold til både globale og lokale standarder for farlige områder, inkludert IECEx og ATEX, for å sikre at vektene bidrar til å gjøre anlegg og personell trygge. Regelmessige revisjoner av METTLER TOLEDO produksjonsanlegg fra sertifiseringsinstanser verifiserer at disse standardene brukes konsekvent og gir økt sikkerhet.

Finn ut mer om hvordan ICS4   kan levere perfekt nøyaktighet og håndtere sikkerheten i et farlig miljø.

For spørsmål , vennligst ta kontakt :

METTLER-TOLEDO er en ledende global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er  verdens største produsent og markedsfører av vektinstrumenter for bruk innen  laboratorie-, industri og næringsmiddel.  Innen industrivekter, terminaler og veieceller er Mettler-Toledo en verdensledende  leverandør. Vi er berømt for våre høykvalitets veieløsninger med høy presisjon.  POWERCELL®-veiecellene er verdens mest nøyaktige og pålitelige kjøretøy veieceller. Vi  tilbyr digitale veieceller og analoge veieceller med OIML- og NTEP godkjenning til  bruk i farlige områder.

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.