PowerDeck digital gulvvekt - Nyhet fra METTLER TOLEDO

METTLER TOLEDO lanserer PowerDeckTM - som kombinerer POWERCELL®-teknologi med digitale lastceller og en robust plattformdesign. Funksjoner som forbedret nøyaktighet, brukerveiledning i sanntid og forutsigbart vedlikehold fører til forbedringer i hele produksjonsanlegget ditt.

Gulvvekter, som er kjent for sine problemer med veienøyaktigheten, kan forårsake mye hodebry for ansatte i et industrianlegg. Analoge lastceller, kabler og koblingsbokser er utsatt for problemer som kan føre til feil under veiing og forstyrrelser i produksjonsplanen

METTLER TOLEDO PowerDeck er klar for å eliminerer disse vanlige problemene for gulvvekter.

Ved å implementere den digitale POWERCELL-teknologien kan PowerDeck forbedre fire viktige områder der tradisjonelle analoge gulvvekter har problemer, følgende er inkludert:

•          Brukerveiledning i sanntid: Oppdager og varsler brukeren når produktet er lastet feil, og veileder brukerne til optimal plassering av lasten. Denne funksjonen bidrar til å unngå ujevn påfylling, utslipp, unøyaktig veiing og dårlige batcher.

•          En robust plattform med overlegen nøyaktighet: Det er ikke lenger nødvendig å flytte lasten fra vekt til vekt avhengig av batchstørrelsen og nødvendig nøyaktighet. Med PowerDeck kan du veie flere batchstørrelser på en enkelt plattform og trenger kun å kalibrere ved behov.

•          Reduserte vedlikeholdskostnader: Ved å fjerne koblingsboksen og lage et system som er helt vanntett, reduseres vedlikeholdskostnadene for feiloppretting betraktelig.

•          Innsyn i vektens tilstand med avansert diagnostikk: Varslinger i sanntid om problemer på grunn av fremmedlegemer, sjokkbelastninger og temperatursvingninger, gir brukerne forbedret innsyn i vektens tilstand – noe som sikrer nøyaktig og pålitelig veiing.

PowerDeck er designet for å håndtere de tøffeste industrielle betingelsene i produksjonsanlegg samtidig som vedlikeholdskostnadene reduseres, produktiviteten økes og avkastningen maksimeres. Fordelene vil merkes i alle driftsområdene.

Du finner mer informasjon på:

www.mt.com/IND-Powerdeck

METTLER-TOLEDO er en ledende global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er verdens største produsent og markedsfører av vektinstrumenter for bruk innen laboratorie-, industri og næringsmiddel. Innen industrivekter, terminaler og veieceller er Mettler-Toledo en verdensledende leverandør. Vi er berømt for våre høykvalitets veieløsninger med høy presisjon. POWERCELL®-veiecellene er verdens mest nøyaktige og pålitelige kjøretøy veieceller. Vi tilbyr digitale veieceller og analoge veieceller med OIML- og NTEP godkjenning til bruk i farlige områder.