XPR Microbalances vinner i kategorien for laboratorieutstyr under 21st Mesures Technology Awards

Mesures, et blad som utgis av Newsco Group, har kunngjort vinnerne i ti målerkategorier for sine årlige teknologipriser. METTLER TOLEDO er stolte over å ha vunnet øverste plassering i et respektabelt felt av andre deltakeres laboratorieutstyr.

Prisene deles ut for nytt utstyr som representerer det ypperste i teknologisk nyskapning og tar hensyn til forbedringene som foretas for brukerne med hensyn til nøyaktighet og produktivitet. I tillegg til de ti kategorivinnerne, ble det også tildelt fem spesielle utmerkelser for totalt 15 vinnende deltakere. Kategoriene inkluderer automatisering, energisparing, industriell databehandling og elektronisk instrumentering.

Kunngjøringen fant sted den 13. oktober 2016 i Paris, etter diskusjon om nye teknologier og de uforutsette fordelene som de kan bringe til målingsarbeid. METTLER TOLEDO gleder seg over at XPR fanget oppmerksomheten til Mesures dommerpanel. "XPR tilbyr en avgjørende kombinasjon av brukervennlighet, nøyaktighet og repeterbarhet som er høyt verdsatt i bransjer slik som den farmasøytiske industrien, der små prøver og produktivitet må opprettholdes", forklarer METTLER TOLEDO.

Den nyskapende XPR-serien alene tilbyr både mikro- og ultra-mikro-modeller. XPR6UD5, den første ultra-mikro vekten på markedet, leverer en repeterbar 0,5 µl oppløsning mens XPR10 tilbyr utvidet 10,1 g kapasitet. Disse og andre nye XPR-vekter tilbyr 25 % bedre repeterbarhet enn tradisjonelle mikrovekter gjennom innovative funksjoner slik som aktiv termoelektrisk kjøling (ATC) og fortløpende kvalitetskontroller.

Finn ut mer om METTLER TOLEDOs prisvinnende XPR mikro- og ultra-mikro-vekter og hvordan de sikrer gyldige resultater i den nedre enden av vektspekteret, eller gå til Mesures' nettside for å finne ut mer om denne prestisjefylte prisen.

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com

Quick facts

Tweet dette