Det letteste dekket noensinne for sportsmotorsykler

Nå lanseres MICHELIN Power Pure som veier en kilo mindre enn konkurrentenes dekk i samme kategori*. Michelin Power Pure er det letteste ”dual compound”-dekket som er godkjent for kjøring på landevei. Takket være den lette vekten får motorsyklisten bedre manøvrering med mye mer respons. Dette gir til sammen en enorm kjørefølelse.

MICHELIN Power Pure er utviklet med ekstra fokus på sikkerhet og økt levetid på dekkene. Sikkerheten har blitt forbedret takket være utviklingen av en annen generasjons dual compound-teknologi. Den myke gummien i dekkskulderen gir et veldig bra grep når motorsykkelen heller i svingene. Lang levetid på dekkene er en hjertesak for Michelin. MICHELIN Power Pure har en mønsterdybde som garanterer mange mil. For- og bakdekk lanseres i henholdsvis to og fire dimensjoner for å passe til flere sportsmotorsykler på markedet. Mindre vekt med samme mengde gummi er resultatet av MICHELIN Light Tire Technology (Michelin LTT). Det nye MICHELIN Power Pure er et godt eksempel på Michelins strategi om aldri å utvikle en egenskap på bekostning av en annen. Siden utviklingen av dekk alltid er et kompromiss mellom forskjellige egenskaper, innebærer de forbedrede egenskapene hos MICHELIN Power Pure en forbedring på flere områder samtidig. * Gjennomsnittsvekten på MICHELIN Power Pure fordekk i dimensjonen 120/70 ZR17 og bakdekk 190/50 ZR17 sammenlignet med gjennomsnittsvekten hos konkurrerende dekk i samme kategori fra fire dekkprodusenter

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.