Første originalmonterte dekk fra Michelin til Harley-Davidson

MICHELIN og Harley-Davidson har samarbeidet for å få frem MICHELIN Scorcher ”31”, et dekk som fått begge selskapenes logotyper på dekksiden.

Det er første gang som Michelins dekk sitter originalmontert på Harley-Davidson. MICHELIN Scorcher ”31” finnes originalmontert på fire Harley-Davidson Dyna-modeller fra og med 2010. – Michelin har spesialutviklet dette dekket for å oppfylle kundenes krav til blant annet lang levetid på dekket, sier Anders Svensson, ansvarlig for motorsykkeldekk på Michelin i Norden. MICHELIN Scorcher ”31” er blitt utviklet med grep, levetid og kjøreegenskaper i fokus. Det dype dekkmønsteret bidrar til godt grep og evakuering av vann på våt veibane. Våtgrepet er også forbedret takket være gummiblandingen som inneholder Michelins syntetiske polymerer. Dekkets lange levetid er resultatet av komponenter av beste kvalitet og Michelins unik produksjonsprosess. Michelin ville også utvikle et dekk med gode kjøreegenskaper, så forsknings- og utviklingsteamet har anvendt et radiallager av aramid for å stabilisere kontaktflaten mot veibanen. Dessuten er stammen bygd av flere lag polyester for å forbedre komforten. Foruten originalmontering av MICHELIN Scorcher ”31” på 2010 års modeller av Harley-Davidson® Dyna® Super Glide®, Super Glide® Custom, Street Bob® og Low Rider®, kan MICHELIN Scorcher ”31” monteres på flere Harley-Davidson Dyna av årsmodell 2006-2009. I 2007 begynte Michelin å tilby et utvalg av dimensjoner av MICHELIN Commander og MICHELIN Macadam for ettermontering til Harley-Davidsons Sportster®, Dyna®, Softail® og Touring® -modeller. Men med MICHELIN Scorcher ”31” er Michelin med for første gang som leverandør av dekk for originalmontering.

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.